Visa ett inlägg
Oläst 2010-11-26, 16:34 #15
kalasboll kalasboll är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jun 2007
kalasboll kalasboll är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jun 2007
Citat:
Ursprungligen postat av abergman Visa inlägg
Jag håller faktiskt med tartareandesire, det eviga jävla käbblandet om att musikindustrin som är så jävla rik and what not är bara irriterande, det är väl upp till artisten att välja bolag och deal? och upp till varje enskilt konsument att välja om man tycker att det är värt att pröjsa att få sin musik på en dyr CD eller om man vill använda ett annat lagligt alternativ som spotify. Hur som helst så ger det ingen någon som helst rätt att "ta" någon annans produktioner. Säga vad man vill om att kultur och information vill vara fri, piratkopiering handlar inte om något annat än snålhet.
Nej artisterna kan inte välja vilket skivbolag de vill då de får ta vad de blir erbjudna om de vill kunna bli marknadsförda och få sin studiotid betald.

Problemet som jag ser det är att skivbolagen gnäller om att artisterna inte tjänar något längre, men det går samtidigt hur bra som helst för skivbolagen och de gottar åt sig en massa pengar från alla lagliga alternativ som finns. Där t.ex. Spotify ingår. Det finns en anledning till att det är artisterna som ryter i från om dålig ersättning när det gäller Spotify som exempel.

Sen är det skillnad på snålhet och att inte kunna betala för sig (även om jag förstår vad du menar)
kalasboll är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat