Citat:
Ursprungligen postat av WebboT
Lite mer tips för dina artiklar oavsett om de är avsedda för on-page eller off-page.
- Se till att ha ordet du optimerar för nära artikelns början.
- Inkludera ordet i artikelns första och sista mening.
- Se till att variera ankartexten i artiklarna med relaterade ord till schampo. Använd alltså inte enbart ordet 'schampo' som länktext.
- Om du, säg skriver en artikel på 500 ord, se till att inkludera så många synonymer och relaterade ord till 'schampo' som möjligt. Minst 20-30 synonymer och relaterade ord i en artikel på 500 ord. Google lägger mycket större vikt vid artiklar och texter som inte slaviskt fokuserar på ett enda ord eller fras.
Ord som du i ditt fall skulle kunna använda i dina 'schampo'-artikklar:
schampona, hår, hårtyp, frisyr, balsam, hårförlängning, håravfall, vatten, mode, kläder, smink, hårbotten, hårborttagning, ögonbryn o.s.v.
Inkludera även synonymer och relaterade ord i dina meta-taggar, alt-texter o.s.v.
Läs om på lite om LSI eller Latent semantic indexing här och här.
|
jag är oerhört tacksam för alla svar! Förklarar/bekräftar en hel del för mig.
Har en liten fråga bara angående din sista mening där du skrev:
"Inkludera även synonymer och relaterade ord i dina meta-taggar, alt-texter o.s.v."
Mina meta-taggar (description och keywords) kommer skrivas automatiskt, vad tror du om detta, bra eller dåligt? jag kan även skriva dem manuellt men när det är på automatik plockar den tydligen upp den mest relevanta texten för descrition ur brödtexten och utgår från titel och H-taggar för keywords.
Angående artiklar och texter, för att få texten bra måste man kunna lite HTML, vilket inte är så svårt, vet tex hur H-taggar fungerar men hur fungerar brödtext? Det finns några funktioner som ser ut så här:
1. <p>text</p> är detta brödtext? är det detta som är "paragraf"?
2. Vad betyder koden <pre>förformaterad</pre> och när ska jag använda denna?
3. vad betyder <address>adress</address> och när använder man denna?
4. De viktigaste H-tagarna är H1, H2 och H3, men vad händer med de andra och hur många finns det? Kan man lika gärna skippa de andra och använda fet brödtext?
angående "adress" så är det väl ganska logiskt egentligen men varför finns det en kod för adressen? kan man inte bara skriva den som vanlig brödtext?
Tack!