Visa ett inlägg
Oläst 2010-10-01, 22:32 #2
Larenholtz Larenholtz är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2010
Inlägg: 2
Larenholtz Larenholtz är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2010
Inlägg: 2
Standard Garantier, SEO-bolag

Citat:
Ursprungligen postat av Hansen88a Visa inlägg
Tack för en mycket bra svar!

En kommentar på det du sa angående att du varnar för företag som lämnar garantier. Absolut att företag som lämnar garantier kan vara en varningssignal. Men om det är ett företag som tar betalt efter resultat(till exempel top3 på google) då ser jag inget problem i det, utan ett självsäkert företag som tror på sina tjänst.

För i slutändan så betalar jag som kund inget om resultat ej uppnås. Tänker jag fel?

Jag förstår dig, jag upplevde samma sak som förmedlare och rådgivare på en webbyrå tidigare. Och fortarande som egen.


Fortfarande så är det många större företag på marknaden som har väldigt strängt och proaktivt säljfokus på sig. I stundens hetta är jag klart övertygad över att det är för många "säljare" som lovar lite för mycket. Just för att få in den där ordern som behövs för att mer eller mindre kunna vara kvar på sitt arbete.


Jag känner inte till något som är gratis. De bolag som tar betalt när man är topp 10, eller topp 3 har oftast en startkostnad. Visst kan det vara så att de tror på sin tjänst, och är säkra på att de kan leverera resultat. Min kunskap baseras dock på flertalet praktiska exempel som jag har varit delaktig i, eller haft insyn i.


Jag ställer större krav för mina kunder i hur man levererar resultat. Vad är det för typ av teknik man använder sig utav osv. Arbetar man enligt Google riktlinjer osv. Man kan lätt stirra sig blind på priser, och olika betalningssätt.


Det är försäljningsknep som man använder sig utav. Man vet att det är det du hugger på, för inte lyssnar du till hur man arbetar med sajtnätverk, sajtens struktur osv. Det är allt för tekniskt och man somnar på två minuter.


Med andra ord kan båda betalningsätten leverera, men det är inte hur du betalar som skapar resultat. Det är leverantörens kompetens, teknik och musklerna i tekniken som skapar resultat.
Larenholtz är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat