Citat:
Ursprungligen postat av Captain Thailand
Hej,
Eftersom det inte är aktuellt riktigt än tar jag detta i denna kategori (Off Topic) bara för att "kolla läget".
Jag undrar det någon driven och talangfull "webbutvecklare" här som eventuellt skulle kunna tänka sig att flytta till Koh Samui, Thailand (minst 1 år) och jobba?
Lönen kan inte konkurrera med de svenska utan det rör sig om ca 10,000 SEK EFTER skatt per månad för heltid, dvs 40 h i veckan. Dock är arbetstiderna relativt fria (kontoret öppet: 08-22). Prisläget är ju dessutom ett helt än i Sverige. Kyckling med ris kostar 10-15 spänn, bio kostar 25.
Detta är som sagt bara en lägeskoll. Jag svarar gärna på ev frågor här eller via PM.
Ps. Om ni hänger upp er på den (för svenska förhållanden) löga lönen kan jag som motvikt berätta att en 7-Eleven anställd här tjänar en niondel av den jag beskrev, men det är iofs ganska irrelevant. Hursomhelst kommer företaget ej kunna erbjuda mer, eftersom vi figurerar i ett låglöneland.
|
hade varit intressant men tyvärr har jag redan arbete och familj

dock reagerade jag lite på lönen samt dina priser:
Kyckling och ris kostar ungefär det i dom inhemska restaurangerna men skall man ut kostar det faktiskt lite mer då är 10k inte mycket i månaden att röra sig på, pengarna går snabbt åt om man inte hittar till dom billiga sakerna. Att jämföra med en thailändares lön och en europé är som att sticka snoppen i elden. Mitt råd är att skriva upp all fakta om priser och glöm ingenting, bättre att vara ärlig och säga som det är än att lura den som tar jobbet.
Ja jag talar om erfarenhet då jag har hus där nere och har vistas både i Koh Samui, hua hin, kamala m.m.
att skriva in det på AMS är inte lönt på grund av lönen utan du skall nog fortsätta skriva den på sidor som typ av denna kaliber