Citat:
Ursprungligen postat av Santos
Nej, problemen är inte unika för invandrare, men de drabbar invandrare lättare. Precis som de drabbar ungdomar lättare. Skillnaden är att vi kan inte kan välja vilka ungdomar som växer upp i Sverige på samma sätt som vi kan välja vilka som får invandra, och att partierna faktiskt vågar ta ungdomsarbetslösheten på allvar.
|
Så ditt förslag är alltså att vi ska strunta i att hjälpa människor från krigsdrabbade områden eftersom det är större risk att de mår psykiskt dåligt och hamnar i bidragsträsket än vanliga skötsamma svenskar? Vakna upp och lukta på verkligheten, pojk.
Med din (bristande) logik så skulle jag rösta på Gudrun eftersom inga andra tar kvinnomisshandeln på allvar då det är väldigt många kvinnor som far illa. Samtliga etablerade partier vill självfallet både minska arbetslöshet, kvinnomisshandel och all annan brottslighet.
För att vända på steken så kan jag säga att jag träffat fler helsvenska ungdomar än invandrare som öppet säger att de hellre lever på bidrag än "tar ett skitjobb".
Jag har inget emot att kalla SD-anhängare både för rasister eller korkade för det är vad majoriteten är (det ena behöver inte medföra det andra). Sedan kan det få övriga att inse vilka de verkligen har att göra med.
SD är farliga för Sverige på åtskilliga plan. Vi har ett av världens mest rättssäkra samhällen vilket välutbildade jurister utvecklat under en lång tid. SD vill exempelvis tillåta brottsprovokation vilket skulle vara ett stort steg tillbaka i denna utveckling. Vidare vill de införa offentliga register över pedofiler vilket definitivt inte heller är en bra idé. Det skapar rädsla, stress och i värsta fall även våld vilket åtskilliga psykologer redan pekat på.
SD är även farliga på det internationella planet. Skulle de få som de vill enligt deras principprogram så skulle åtskilliga länder i världen splittras i flera. Deras utrikespolitik skulle milt sagt vara en katastrof.