Citat:
Ursprungligen postat av abergman
Finns många fler bolag än GleSys som kan erbjuda managed hosting, som kan göra det till bättre priser och med en personligare touch/relation.
|
Vi håller just nu på att flytta över delar av verksamheten till Glesys Managed Hosting. Jag kanske är naiv, men jag tycker att de verkar riktigt bra. Kan det bli en mer "personlig touch" än att man pratar med dem direkt, istället för via en kontrollpanel? Samtidigt så skulle jag i och för sig gärna se en kontrollpanel där man som ägare kan hantera subdomäner, upplägg av nya siter osv, men... Å andra sidan så är de helt galna med sina "kontorstider" (jag har skickat frågor till dem alltifrån tidig morgon till mitt i natten - och har hittils alltid fått svar direkt).
Som sagt, jag skulle nog rekommendera Glesys även om de är lite dyrare. Jag tror dessutom att de tar ett större ansvar om det strular för dig/er med något i framtiden. Jag vet inte hur stor site du ska ha, men min erfarenhet av webhotell är att de är tokbra så länge man har en mindre webbplats. När man växer och blir lite större så vill de inte ha med en att göra längre. Innan vi skaffade egna servrar så blev vi "sparkade" från 4 olika webhotell - som alla garanterade att de "kunde klara av trycket även om sidan var stor"...