Citat:
Ursprungligen postat av patrikweb
Är väl inte så konstigt? Du har ju alltid i regel en uppsägningstid + bindningstid.
Är helt normalt att ett avtal förlängs med 3,6,12 månader eller ibland mer om man inte säger upp det i tid..
|
Det är säkert så i de flesta fall. Frågan var inte vad kontraktet sa utan om det här är rimligt. Jag tolkar det som att du tycker det. Jag hade nog valt att behandlat mina gamla kunder väl, även om de sagt upp sitt kontrakt.
Citat:
Ursprungligen postat av patrikweb
Så klart att det är normalt att få betala för få saker gjorda extra utanför kontorstid, eller jobbar du gratis efter kontorstid själv?
|
Nej, jag jobbar inte gratis. Jag driver företag och får betalt beroende på hur väl jag utför mitt jobb. Min erfarenhet från de företag jag anlitat i USA är att man gör sitt yttersta för att fixa hårdvaruproblem direkt. Jag kanske haft tur.
Om man väljer att driva ett webbhotell med kunder världen över så finns egentligen inga "kontorstider". Det är alltid kontorstid någonstans i världen.
Som svar på din fråga om jag skulle arbeta "gratis" utanför kontorstid: Felet upptäcktes naturligtvis av oss utanför kontorstid. Vi försökte få Metanet att åtgärda det direkt, meddela kunder osv., utanför kontorstid. Jag skulle aldrig drömma om att fakturera våra kunder extra för detta trots att vi inte utlovar att det skall fungera dygnet runt enligt kontrakt. Jag vill att den tjänst vi tillhandahåller skall fungera dygnet runt eftersom jag vet att våra kunder är beroende av den.