Visa ett inlägg
Oläst 2010-08-06, 16:35 #22
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar

Reg.datum: Jul 2005
Citat:
Ursprungligen postat av eng3l Visa inlägg
*.COM registreringarna är så pass många att i princip allt vettigt är upptaget vilket gör att företagare i USA har svårt att registrera nya namn för sina företag. De är vara att referera CO till företag och .CO blir då ett naturligt val.
Det driver bara upp priserna på andrahandsmarknaden för .COM. Det bereder inte väg åt nya stora TLDs.

Citat:
*Nästan 400.000 registrerade domännamn bara några dagar efter launchen.
Förmodligen spekulanter, Colombianer och internationella företag som ligger bakom de registreringarna. Med 45 miljoner invånare så utgör 400.000 registreringar ca 0,9 promille.

Citat:
* 70% av världens 500 största företag bokade sina .CO adresser
Jag skulle gissa på att 70 % av världens största företag har verksamhet i Colombia.

Citat:
* Den kanske största anledningen, Google kommer med största sannorlikhet se .Co som en gTLD snarare än en ccTLD källa
Här kan jag bara hålla med dig. Det kommer att driva upp antalet registreringar, men jag tror att mycket kommer att utgöras av sökmotorspam.

Jag tror att .CO kommer att bli stor i Colombia, men jag tror alltså inte på några internationella framgångar, utanför spambranschen. Däremot så tror jag att världens alla registrarer kan se fram emot en bra försäljning där kunderna är Colombianer, spammare och lycksökare.
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat