Visa ett inlägg
Oläst 2010-07-12, 01:03 #8
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Citat:
Ursprungligen postat av Lancelot Visa inlägg
Jag har gått till ett företag som undersökt stereon och styrkt min teori om att kunden förstörde den själv, pga. felkoppling.

Nu kommer jag skicka en faktura till kunden, och kunden kommer troligen inte vilja betala. I värsta fall får jag skicka det hela vidare till inkasso.

Hade kunden varit lite trevligare och skickat iväg stereon direkt och inte efter cirka 7 dagar så hade jag nog struntat i det hela. Men tyvärr var inte fallet sådant.
Nu tycker jag du är småaktig, 7 dagar är ingen lång tid att vänta med att skicka tillbaks en stereo. Det är m a o inte ett giltigt skäl för dig att vidta några åtgärder. Det är helt rimligt att kunden får 30 dagar på sig att återsända en felaktig vara, utan att det ska ligga kunden till last.

Däremot handhavandefelet har du nog rätt i. Men det är en annan historia.
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat