Visa ett inlägg
Oläst 2010-07-01, 09:37 #55
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av kw_wasabi Visa inlägg
Jag står vid Connys sida även om jag är osäker på om banning är den rätta vägen att gå. Jag tycker det är tråkigt att så många ändå verkar försvara WASD's agerande. Jag får intrycket att många verkar anse att om man kör med dålig kod så får man skylla sig själv. Jag kan förstå detta programmerartänk, datorvärldens übermensch, som ser ner på de som inte kan skapa bra och säker kod. De är bara stolta över sina kunskaper.

TS får se detta som en jobbig väckarklocka i säkerhetstänk, utan att jag på något sätt försvarar WASD.

För att återgå till de repressalier mot WASD jag skulle vilja se här på WN, är att det var ett enat fördömande av den verksamhet WASD bedrivit mot TS's sajt.
Jag tror inte du läst trådens inlägg så noga. Förutom Conny som, kanske ganska typiskt en renodlad teoretiker, tydligen ser allting i svart och vitt, så har knappt någon tagit en ensidig ställning i sakfrågan. Med något enstaka undantag så är det heller ingen här som försvarat hans agerande men däremot velat ge honom en andra chans vilket inte alls är samma sak.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments

Senast redigerad av tartareandesire den 2010-07-01 klockan 09:48
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat