Visa ett inlägg
Oläst 2010-05-26, 20:20 #7
Blomsterpassion Blomsterpassion är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2009
Blomsterpassion Blomsterpassion är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2009
Citat:
Ursprungligen postat av kw_wasabi Visa inlägg
Bra tips, men inget han tjänar några pengar på, såvida inte WN har ett affiliateprogram.
Nej, han tjänar inga pengar direkt på att tipsa om WN. Det har jag inte påstått.

Men måste man tjäna pengar på allt direkt? Man kan ju tjäna pengar indirekt.

Att bjuda på gungan men ta betalt för karusellen, är kanske det urgammlaste affärstipset som finns, som är aktuellare än någonsin, i gratiskulturen på nätet i varje fall. Översatt till nyhetsbrev = Att bjuda på information men tjäna pengar på marknadsföring.

Ju fler bra tips han ger, desto större är möjligheten att han tjänar pengar på att folk tecknar upp sig under hans affiliatekonton osv.

Själv tror jag att det alltid är lättare att tjäna pengar om man tillför något av värde, som verkligt värdefulla tips, kunskap mm. Hela webmasternetwork är ju späckat av värdefulla tips. Vill Axelsson att hans läsare ska lyckas tjäna pengar, på riktigt, så är wn ett givet tips.

Sen kanske jag får modifiera mitt tips lite. Han kanske borde tipsa om att läsa allt annat som skrivs på WN, bortsett från denna tråden. ;-)

Senast redigerad av Blomsterpassion den 2010-05-26 klockan 22:00 Anledning: felstav
Blomsterpassion är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat