Visa ett inlägg
Oläst 2010-03-31, 22:36 #10
MikaelBs avatar
MikaelB MikaelB är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2005
MikaelB MikaelB är inte uppkopplad
Medlem
MikaelBs avatar

Reg.datum: Jun 2005
Citat:
Ursprungligen postat av katinka Visa inlägg
Hej,
Det var jag som skrev blogginlägget av den anledning att jag tycker att det är tråkigt med folk som istället för att ta fram egna idéer och koncept surfar runt och tar inspiration ifrån andra.
Hur får du inspiration? Hur undersöker du prisläget på en marknad? Hur undersöker du konkurrensen på en marknad?

Citat:
Det var också ett snabbt och effektivt sätt för mig att uppmärksamma ägaren på problemet och få en reaktion genom att publicera länk.
Telefon är en gammal uppfinning som dock fungerar ganska skapligt även i dagens samhälle. Samt ett långt mer effektivt sätt att få kontakt med en person eller ett företag.

Citat:
Jag tycker att lite väl mycket inspiration kommer i från oss om man jämför våra startsidor http://www.mithon.se/ och http://www.atrox.se/.
Peka på nått? Förutom att våra verksamhetsområden är ganska lika.

Citat:
Jag har dock inget intresse av att sänka Mithon och blogginlägget kanske var en lite väl tuff (men dock effektiv) metod.
Jag vill inte ens kommentera metoden, dock kan jag säga att det är inget jag förväntar mig att seriösa företag ska pyssla med. Dvs att försöka smutskasta andra företagare på tämligen oklara grunder.

Citat:
Men jag hoppas att min poäng är tagen och att Mithon i en framtid bygger sin verksamhet och dess webbplats på sina egna idéer så kommer han nog att slippa liknande påhopp. Men om det nu är som killen säger att han inte kände till oss sedan tidigare (trots att vi ligget etta på Google vid sökning på Webbyrå) hoppas jag att han åtgärdar problemet från och med nu.
Okej, låt oss sammanfatta.

1) Jag driver en "Webbyrå"
- Det är tyvärr inget unikt!

2) Jag sysslar med IT-Support.
- Det är inte heller unikt!

3) Min framsida beskriver lättfattat mitt företag och mina tjänster.
- Det är vad jag brukar sträva efter att göra?

Citat:
Jag har tagit bort mitt blogginlägg och jag tror säkert att Mithon innerst inne vet om och förstår vad jag menar med likheten.

/Katinka
Förstår vad du menar med likheten? Att vi har två siter som innehåller vissa ord som är lika? Absolut...

Sammanfattning av texten ovan: Jag tänker inte ändra något på min site. Vill ni vara unika, hitta på något unikt, varumärkesskydda det och se glada ut. Jag har inte kopierat något från er site, och jag förväntar mig snarare en ursäkt från dig och ditt företag.
MikaelB är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat