Visa ett inlägg
Oläst 2010-03-29, 12:24 #39
eleven eleven är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 81
eleven eleven är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 81
Citat:
Ursprungligen postat av elgholm Visa inlägg
VARFÖR VÄLJA FSDATA?

- Garanterad högsta möjliga upptid på samtliga tjänster.

Upplevd fakta: Har varit nere 3 gånger det senaste halvåret. (I snitt 4-5 timmar per gång).
Deras kunder märker att de är nere innan de själva märker det.
Det är alltid en av deras leverantörers fel ("strömleverantör", "brandväggsleverantör", "internetleverantör").
Om delar av deras nät eller servrar de hostar inte fungerar vid kontorstidens slut görs inga försök att få upp dem förräns nästa arbetsdag (som börjar vid 9.30 ungefär).

- Sveriges bästa support hjälper dig nästan alla dygnets timmar.

Upplevd fakta: De har ett webbaserat supportverktyg som man hänvisas till. Där får man snällt posta sina funderingar och sedan återkommer någon på FSDATA när de har möjlighet. Om man ringer så vet de aldrig någonting. Aldrig.

- Ny serverhall med senaste teknologin och redundans på alla tjänster.

Upplevd fakta: De har inte någon redundans, vare sig på strömmen (som gick ner p.g.a "jordfel" sist), deras brandvägg (som inte kunde stå emot DDOS-attacken sist) eller deras nät (som nu är nere). De kan inte "peka om" eller "byta leverantör" ifall något händer; för de har inte samma tjänst köpt av någon annan leverantör. Om man har redundans ska man också testa den; då hade man märkt att det var jordfel, man hade märkt att brandväggen inte konfigureras för DOS-attacken och man hade märkt att man inte har samma IP-adresser på sin andra internetleverantör.
Kan bara hålla med om allt du skriver.
eleven är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat