Problemet ligger nog mer vad SD har sina rötter någonstans. Jag fråga sätter starkt om SD är ett rumsrent parti. Du skall veta youtube är SD lilla egna lekstuga för propaganda filmer.
Att kritisera invandringen är en sak, men när det går över till ren hets emot en grupp människor som SD sysslar med, då är vi farligt ute. När man protestera emot en grupp grundlags skyddade rättighet att få bygga religösa tempel , bara för man är rädda för en religion. Om det finns många muslimer i ett område , så skall de givetvis få bygga en moské.
Jag tycker personligen att Sverige skall frysa invandringen från visa länder i några år framöver. Man bör ha andra parametrar när man ge folk möjlighet få bo i Sverige. Man bör även överväga kan den här personen som söker asyl bli lönsam för Sverige, om inte så är kanske inte Sverige rätt land för personen ifråga.
Om SD hade hetsa i samma grad emot judar som det gör emot muslimer, då hade PK media skrikit idag låter PK meida SD får hållas, det skall tom få ha debatt i SVT.
Inte för jag är någon förespråkare av Islam, men jag anser att man skall vara försiktig med hetsa emot olika grupper i samhället. Den där pöbel mentalliten som finns i SD, är riktig läbbig.
Gå en TV serier på SVT Play nu om andra världskriget, kan vara bra och läsa på lite, hur Judehatet såg ut på 1930 talet, sedan fundera? Har vi samma hat emot muslimer idag?
Citat:
Ursprungligen postat av StateCollapse
Jag tror inte det har och göra med demokrati om varför inte de andra partierna vågar ta en saklig debatt med SD. Det har och göra med att andra partier är så svaga kring invandringsfrågan och börjar man diskutera hur man ska lösa problemet då kan man tyvärr tappa väljare om man "råkar" spotta ur sig något som inte ska komma ut.
Och du får inte heller glömma den viktigaste delen. Kritiserar man invandringspolitiken så är man automatiskt rasist och främlingsfientlig plus att man får en svastika tatuerad i pannan.
Om jag sitter bland familjen t ex. och vi börjar prata politik och kommer in på invandringen då är det direkt ett känsligt ämne, ett fruktansvärt känsligt ämne som ingen vill tala om.
|