tackar för alla svar!
Citat:
Apache är själva webbservermjukvaran och inte en linuxdist. Du kommer alltså att köra Apache oavsett vilken dist du väljer.
(LAMP = Linux Apache Mysql PHP)
|
Hmm, nu när jag tänker efter mer så borde det stämma! har testat apache på windows. Tack
Citat:
Du skrev att du skulle hosta dina sidor på den? Antar isf att det endast är en utvecklingsserver och inte någon du tänkt använda utåt mot dina besökare (läste att du skulle ha den "privat").
Tänkte bara kolla då telia inte tillåter komersiell hosting på privatlina.
Rätta mig om jag har fel
Lycka till iaf, du får dra upp lite bilder här sen!
|
Det antar jag säkerligen med! men som sagt, det ska användas för privat bruk! kommer antagligen lägga in Google Wave och bjuda in kunder och arbetskamrater!
För övrigt, så har jag satt ihop servern, och just nu i detta skede så installerar jag ubuntu 9.10 på den, då jag är mycket van vid denna dist. Sen har jag en annan anledning med, att när jag väl skulle tanka ner debian så tyckte jag deras hemsida var MYCKET otydlig, kunde inte läsa mig till vilken version jag skulle ta! och när jag väl testade och ladda ner "alpha" så stod det 15 timmars nerladdning för 4,4GB!
och med tanke på att jag redan har ubuntu 9.10 på CD så tyckte jag 4,4GGB på DVD för debian är lite väl.. speciellt för mitt bruk av det. men jag kommer absolut testa debian lite längre fram.
FTP? har läst lite om FileZilla FTP till ubuntu, något som är bra? värt att använda? eller andra förslag? tack!
Japp bilder kommer jag att fixa fram när jag väl fått allt på plats