Citat:
Ursprungligen postat av goose
Jag är en erfaren utvecklare och konsult som jobbar väldigt mycket på distans. Det funkar bra, men absolut inte lika bra eller bättre än när jag sitter ute hos kund. Visst kan telefon, epost och annan kommunikationsutrustning ersätta mycket men inte allt. Så för mig har State en poäng där. Hade jag varit i hans kläder hade jag också lagt lite mer pengar för "närproducerat" 
|
Först. Jag svartmålar inte alla utvecklare som arbetar på distans. Många utvecklare kanske är jäkligt duktiga på att förstå kunden och själv kunna måla upp en bild på hur kunden vill ha det när en annan skara är lite sämre på detta.
Därför är mitt råd till TS att försöka vända sig till en utvecklare inom närområdet, där han bor.
Min kompis och jag håller på att skapa en design till mitt företag som ska upp igen och det går jättebra. Är så fruktansvärt nöjd. Jag tycker att fler företag ska erbjuda denna tjänst, att man som kund får sitta med under processen men betala några tusen extra till exempel. Man träffar sin utvecklare och skissar upp allting tillsammans på en whiteboard, går igenom allting. När detta är klart sätter man sig vid datorn och börjar arbeta. Då får man det man vill ha eftersom kommunikationen fungerar så mycket bättre öga mot öga när man kan visa och ge olika exempel på fem minuter istället för att sätta sig ner och skriva kanske ett mail på 30-50 rader om hur man vill ha det, länka till sidor som exempel, bifoga bilder och allting. Träffar man istället sin utvecklare så sparar man enormt mycket tid på detta.
Om jag ska ha en komplett e-handel sida säger vi nu. Så får jag betala, vi säger 30.000:- (ett exempel) och vill jag sitta med får jag betala 3.000-5.000:- extra (exempel) och skulle denna möjlighet finnas skulle jag inte tveka en sekund. Skulle köra direkt. Boka tåg och åka ner på en gång där företaget befinner sig.
Citat:
Ursprungligen postat av goose
Däremot så är det mer provocerande att folk fortfarande verkar tro på det här forumet att man kan få en egenutvecklad ehandelslösning för typ 10k. Oavsett om man jobbar för en slavlön och är ninja på web så är det nära mission impossible.
|
Jag fick ingen komplett e-handel sida med ett fullfjädrat betalningssystem, vilket jag också talade om att jag inte vill ha. Jag fick design, kodning, text, undersidor, bilder och en adminpanel där jag kunde lägga in mina produkter med bild och text (ja, det som ska synas vid en produkt) och en kassa som fungerade utmärkt. Själva betalningen fick jag lösa på egen hand. Jag tyckte bara att designen var väldigt risig och att han missade en del punkter. Annars, en mycket bra kille som jag hade telefonkontakt med och han arbetade på bra. Tog två veckor att få allting.