Tack alla för givande input och framför allt tack till ConnyWesth för ännu ett excellent inlägg!
Hittade denna lilla artikeln:
http://blogg.idg.se/bi/2009/02/20/cr...nd-egentligen/
Ger inte något bra svar men säger: "nuvarande och framtida potential"
Citat:
Ursprungligen postat av BjörnJ
Jag skulle bli väldigt irriterad om ett konto blir avstängt efter en viss tid, speciellt om man inte har fått flera tydliga varningar i god tid. Vissa tjänster kanske man använder då och då med långa uppehåll mellan.
Speciellt för ett webbhotell tycker jag att 6 månader låter väldigt kort. Om allt fungerar och man inte har behov av att t.ex. lägga till en ny domän eller mailadress kanske man inte behöver logga in på flera år.
|
Problemet är att vi har varnat i väldigt god tid (5 veckor innan) men väldigt många har inte fått emailen pga spamfilter och andra anledningar. Att jämföra med ett vanligt betal webbhotell går ju inte, eftersom ett gratiswebbhotell får en helt otrolig mängd inaktiva konton registrerade och man måste ju rensa emellanåt, och om man varit inloggad eller inte är ju ett av de bästa sätten att avgöra detta. De konton som har betalat har däremot inte berörts alls. Men avgiften för att återaktivera konton har endast varit en ren administrativ avgift för allt extra jobb med det, och har satts till låga 75kr, dvs de gratiskunder vi har som sköter sig och är uppmärksamma fortsätter gratis och de som inte är så uppmärksamma får betala för sin slapphet.
Citat:
Ursprungligen postat av SEOgeek
Jag kom på om du kan erbjuda enkla installationer av t.ex. Wordpress eller en hemsidegenerator på betalda konton så är det också en motivationsfaktor.
Pimpa dina betalda konton och begränsa gratiskonton, men stäng inte av dem på minst ett år.
|
Tack för tipset, det där har jag definitivt tänkt mycket på, och det är något som jag planerar börja med, färdiga konton med en blogg eller eshop osv