Visa ett inlägg
Oläst 2010-03-13, 15:40 #5
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Citat:
Ursprungligen postat av edited Visa inlägg
problemet är ju att även om jag försöker själv, kommer kund inte att betala. Och att anlita en juriskt, det kostar asmycket. Äter upp själva värdet på fakturan kan man säga.

Kan man sälja fakturor som man vet kommer bli problem med?
Om du redan från början vet att kunden kommer att strula så ska du inet göra affär alls med den kunden. Eller kräva förskottsbetalning.

Om du befarar att en kund kommer att bli en besvärlig kund så finns inte så mycket attt välja på; Avstå!

Du måste oxo göra en prioritering; Lägg din tid på bra affärer och så lite tid som möjligt på de dåliga. Är det ett hopplöst fall så skriv av förlusten och gå vidare snarare än att hålla på att låta det äta upp din tid och energi.
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat