Citat:
Ursprungligen postat av popjonas
När jag igår skickade en tweet där jag undrade varför ni inte sa ett ljud på twitter när det rimligtvis finns en massa kunder som vill veta vad som händer vid ett avbrott på 6 timmar, fick jag svaret "Crystonemedia has nothing to do with the servers in Sweden".
Något märkligt eftersom Twitter är ett perfekt verktyg för kommunikation i såna lägen, och jag (och säkert många andra av de som följer er) gör det av just den anledningen. Både i twitter-profilen och på er hemsida får man ju intrycket att twitter-kontot är hela företagets och inte någon liten del av företagets.
|
För det första så var det inte ett avbrott på 6 timmar (för majoriteten av våra kunder) utan det rörde sig om 1 timme och 45 minuter innan strömmen var helt tillbaka och servrarna började rulla igång.
För det andra så är det precis som jag skrev tidigare så att twitterkontot främst hanteras av SEO och marknadsföringsavdelningen i USA. De har, precis som de har skrivit i sitt svar, ingen
direkt relation till serverdriften i Sverige.
Gör nu inte en höna av en fjäder, vid ett sånt här stort driftavbrott så ligger fokus till 99% på att lösa problemen snarare än att förklara avbrottet via replys på Twitter - Vilket jag också tror att du förstår. All information vi hade publicerades istället omgående på våra kundtjänstsidor så fort dessa kom igång igen.
I och med att Crystone Media, eller Crystone.net som vi kallar avdelningen, enbart jobbar med internetmarknadsföring och SEO genom bla. sociala nätverk så förefaller det ganska naturligt att de också finns på Twitter. Och eftersom Crystone Media är en del av Crystone så länkar vi således till Twitterkontot.