 |
Bara ett inlägg till!
|
|
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 1 564
|
|
Bara ett inlägg till!
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 1 564
|
Du säljer en tjänst så du kan luta dig mot Distansavtalslagen, kap. 2, § 4, punkt 1. Om kunden uttryckligen gett sitt samtycke till att du påbörjar tjänsten så finns det ingen lagstadgad ångerfrist. Du har alltså lagen på din sida i ärendet, och det ser även ut att stå detta i ditt avtal (inte för att det senare behövs - du behöver överhuvudtaget inte nämna ångerfrist för tjänster där det saknas sådan).
För säkerhets skull, inför framtida ärenden, kanske du vill förtydliga texten ännu mer, till exempel att "Kund går med på att leverans av tjänsten påbörjas omedelbart vid beställning. Det finns ingen ångerfrist, och inga pengar betalas tillbaka efter att beställningen lagts".
|