Visa ett inlägg
Oläst 2010-02-18, 10:38 #27
StefanBergfeldts avatar
StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Sep 2004
StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
StefanBergfeldts avatar

Reg.datum: Sep 2004
Citat:
Ursprungligen postat av BjörnJ Visa inlägg
Jag tycker att det är härligt att det äntligen är en riktig vinter. Massor av snö som lyser upp vintermörkret och inget slask. Man får bara se till att klä sig rätt när man går ut.

Nackdelen är att det går åt mer energi till uppvärmning och att Stockholm har problem med att göra sig av med bortplogad snö.

Om man fick välja skulle det annars vara trevligt med -3 grader och snö från 1 december till 31 januari, och sedan 25 grader resten av året.
Jag tycker också att det är skönt med en riktig vinter, men jag ställde ut en Jansons Frestelse på trappen på julafton, den gick inte åt, och jag skulle tro att den är fullt ätbar fortfarande, eftersom det har varit lika kallt ute som i frysen ända sedan dess.

Det är jättehärligt med ett par dagar med -15 grader, och visst är det trevligt med en vit jul (inte nödvändigtvis alkoholfri, utan med snö), men nu har det i två månader varit alldeles för kallt. -3 grader och solsken är bra väder att åka skidor i, det här är för kallt.

Jag förbannar mina förfäder som var tvugna att bege sig norrut från Belgien för att jobba inom stål-industrin i Sverige. Hade dom inte kunnat söka sig söderut istället?
StefanBergfeldt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat