Citat:
Ursprungligen postat av ConnyWesth
Som du ser är det mycket att tänka på. Oavsett om du ska använda ett "färdigt" system eller bygga upp ett eget så måste du tänka igenom vilken information du vill lagra eller hantera i systemet.
|
Jo, det är fruktansvärt mycket att tänka på och det känns som hur jag än gör så tar jag mig vatten över huvudet. Så mycket som kan bli fel, med mina kära textdokument så har jag i alla fall all information säker.
Jag laddade ner en utvärderingsversion av mamut crm & sales start idag, det var ganska trevligt och man kunde välja att inte visa en del av det man inte ville ha. Sen känns det framtidssäkert att använda sig av ett sådant företag, bara att uppgradera vid behov och kanske kombinera med bokföring.
Men hur jag ska koppla ihop det med butiken är ju ett mysterium! Säljaren jag pratade med verkade bara förvirrad och sa att ja det kostar 10k att integrera och det kan han glömma. Det skönaste vore med ett enkelt hidden POST formulär efter kassan vilket nästan verkar finnas.
Det finns en inbyggd funktion för beställningsformulär:
http://www.mamut.net/helenas/prodlist.htm Men det verkade inte skicka till programmet utan bara till mail fast det måste ju bara vara för att det är en utvärderingsversion? Sen så vet jag inte om man kan få det att fatta att det är en gammal kund, men annars skulle man kunna använda sig av det kanske?
Ingen som har några bra tips, det finns ju en massa webbutiken för en hundralapp i månaden, men när man inte vill ha det så blir det plötsligt väldigt svårt?