Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire
Det håller jag absolut inte med om. Det är först och främst inte miljövänligt att skicka ut via post (Loopia skickar säkerligen ut ett antal tusen påminnelser varje år) och sedan så är det en så pass stor kostnad för utskick i förhållande till domänens kostnad. Eftersom det ändå handlar om internet så får man också utgå från att e-post alltid går att använda. Sedan är det ju upp till företaget att se till att gamla adresser vidarebefordras (detta gäller ju all kommunikation som går till den adressen och inte bara mail från Loopia) eller att man ser till att uppdatera med korrekta uppgifter.
|
Ojojojoj... nu gjorde klimathysterin entré här. Tack och lov att e-posten kom och räddade jorden från fakturautskick per post. Jag håller dock med om att E-postfakturor är väldigt smidigt. Stör mig bara på att det måste "klimathetsas" hela tiden.
Jag tycker också det är konstigt att Loopia envisas med att förnya domäner vars fakturor inte betalats. Det hade väl varit jättesmidigt om man bara kunde skita i att betala dem, istället för att vara tvungen att kontakta Loopia varje gång man vill makulera en sådan faktura.
Vissa ser det säkert som en bra säkerhetsåtgärd, så att man inte glömmer betala en domänförnyelse. Men... om dessa domäner nu är så viktiga så håller man väl koll på när de ska betalas och fakturor som kommer.