Visa ett inlägg
Oläst 2009-12-09, 18:48 #19
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Ursprungligen postat av ssol Visa inlägg
Bara för att röra till lite kan jag berätta att jag förra veckan betalade krav till Loopia på ett annat företags fakturor. Fakturorna avsåg domänförnyelser och förföll för ett halvår sedan. Företaget hade inte koll på att domänerna fanns eftersom fakturorna sändes per mail (och mottagaren slutat på företaget i fråga). Påminnelserna och kraven sändes också per mail. Så Loopia förnyar domänerna oavsett, så länge man inte meddelat dem att de ska expira. Dock man kan tycka att påminnelser och krav borde gå ut per post, istället per mail.
Det håller jag absolut inte med om. Det är först och främst inte miljövänligt att skicka ut via post (Loopia skickar säkerligen ut ett antal tusen påminnelser varje år) och sedan så är det en så pass stor kostnad för utskick i förhållande till domänens kostnad. Eftersom det ändå handlar om internet så får man också utgå från att e-post alltid går att använda. Sedan är det ju upp till företaget att se till att gamla adresser vidarebefordras (detta gäller ju all kommunikation som går till den adressen och inte bara mail från Loopia) eller att man ser till att uppdatera med korrekta uppgifter.