Visa ett inlägg
Oläst 2009-11-03, 19:23 #17
yellowdog101 yellowdog101 är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jan 2009
yellowdog101 yellowdog101 är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jan 2009
suttit hela dan med CI och den känns verkligen som en vinnare när jag testat både symfony och cakephp. tycer dom är för stora och komplexa för mina miniprojekt och att det skulle ta några veckors plugg innan man förstår dom helt.

CI är verkligen bra. redan nu efter en dag har jag förstår hur man programmerar efter MVC och fått med en massa best practices på köpet. som någon nämnde tidigare är det verkligen bra att köra efter MVC!

detta med OOP är ganska kul att lära sig. man får mkt bättre överblick över koden och man vet vad man håller på med. även för ett medium projekt är det ju jädrans bra metod att programmera på. är det någon här som använder/använt cakephp? ville bara kommentera deras singular/plural namn konventioner. vad bökigt och oproffsigt inte alls vad man vill ha som programmerare? vi vill ju ha saker mer logiskt och korrekt. kändes som att man fick chansa på att namnen skulle passa. och bara att lägga ner tid på det (justera namnreglerna i konfigurationsfilen etc) kändes dumt.

CI är så stilren med bästa dokumentationen EVER! den hjälper en så man kan komma igång med programmeringen direkt, och inte behöver lära sig massa annat än php som de andra kräver. läst lite om kohana. någon som kan säga något om det? alltid kul och höra debatt om x VS y skulle vilja höra mer om fler "programmeringsstyles"

någon som vet om facebook och youtube togs fram av fw eller inte?

Senast redigerad av yellowdog101 den 2009-11-03 klockan 19:44
yellowdog101 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat