Visa ett inlägg
Oläst 2009-10-19, 20:46 #17
WebboTs avatar
WebboT WebboT är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Dec 2006
WebboT WebboT är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
WebboTs avatar

Reg.datum: Dec 2006
Citat:
Ursprungligen postat av JimmyB Visa inlägg
Paginas har nog helt rätt.

Det här är ett känt fenomen, jag hade en sida med adsense i 3 veckor, drog in 30k, blev avstängd och de frös inne pengarna. Det här sker ganska ofta och googles svar på det hela är att de inte får ge ut någon information om det. Det är hemligt varför man blev avstängd. Vet många vänner i branchen som råkat ut för samma sak.

Nu på senare år är jag väldigt säker på att orsaken är för att min sida har ovanligt hög ctr, det har den än idag. Men var nog 1-2 procent för högt så google kände av det och ansåg att det är väl fusk på något sätt. Men, inga regler brutna, över huvudtaget, men avstängd blir man ändå och blir av med pengar.
Många glömmer vad adsense egentligen är för något. Det är ju annonsörer i Google som förväntar sig resultat (konverteringar) genom annonseringssystemet.
99% av Google's inkomster kommer genom denna annonsering. Skulle annonsör efter annonsör börja tappa förtroende för Adwords p.g.a. skitftafik som inte generer konverteringar så är det ju inte så konstigt om google är extremt försiktiga.

Adsense är ju ingen given rättighet. Det handlar helt och hållet om att generera relevanta klick som i slutändan genererar en konvertering för annonsören.

Du kan ju göra allt rent tekniskt korrekt på din sajt och inte bryta mot något i terms and conditions och ändå bli bannad.
I ditt fall där du genererade en massa klick och drog snabbt in 30k, har du nån aning om hur effektiva dessa klick var för annonsörerna? Förmodligen inte.

Eftersom de allra flesta som annonserar i Adwords också använder analytics och målkanaler så kan Google lätt mäta adsenseklickens effektivitet.
Säg att de 30k du drog in kom från 100 000 klick och de klicken inte genererade en enda konvertering för annonsörerna, tycker du då att du är en tillgång eller börda för google och annonsörerna?

Min slutsats är att det inte handlar om var man placerar sina adsense block, om man klickar på sina adsenseannonser o.s.v. Det handlar i slutändan endast om du kan skicka relevant och konverterande trafik till annonsörernas sidor.

Så här står det i Adsense T and C
" 7.2 Google kan, när som helst, säga upp hela eller delar av Programmet, säga upp detta Avtal eller dra in eller säga upp en Egendoms deltagande hela eller delar av Programmet.

Detta godkänner du när du registrerar dig för adsense.

Senast redigerad av WebboT den 2009-10-19 klockan 20:49
WebboT är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat