|
Supermoderator
|
|
Reg.datum: Apr 2004
|
|
Supermoderator
Reg.datum: Apr 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av jgabor
Men när du överlåter en domän via Binero, Loopia eller .SE Direkt så "köper" du ju faktiskt deras tjänst, dock för 0kr. Du blir ju faktiskt kund hos dem, och skulle de i teorin sätta ett pris på sin DNS-tjänst i framtiden så blir du tvungen att betala för tjänsten eller avsluta ditt konto, men då kommer du ju inte kunna göra kostnadsfria domänöverlåtelser via dem.
Vad jag menar är... Hade Bineros, Loopias och .SE Direkts DNS-tjänster inte varit kostnadsfria så hade du tvingats köpa den av dem, och då stött på exakt samma situation som när du vill överlåta en domän via Surftown. Enda skillnaden är att du köper en DNS-tjänst, och inte ett webbhotell. Förfarandet och villkoren är (nästintill) identiska.
|
- Du köper ingenting för 0kr, det får du gratis...
- Det enda du egentligen säger att om Loopia och Binero skulle ta betalt, så är deras tjänst "lika dålig" som eran. Men nu gör de inte det och jag har inte sett något utlåtande som tyder på att de skulle börja ta betalt heller.
- Om jag nu tvingats köpa en DNS-tjänst så hade det i alla fall varit mer rimligt än att köpa ett webbhotell.
- Det är priset som är problemet, och att du eventuellt påtvingas en produkt du inte behöver. Jag förstår inte varför du försöker likställa villkoren mellan eran och andras tjänster. Schimpansen "delar 99,4% av sina gener med den moderna människan". Man skulle kunna säga att Schimpansen nästintill är identisk med männsikan. Jag tycker det säger allt om era villkor...
|