Ämne: Länkfarm?
Visa ett inlägg
Oläst 2009-09-15, 23:13 #7
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Som det redan påpekats så finns det stora risker med denna typen av länkar. Min rent personliga åsikt är att det rent generellt är mer än värdelöst att anlita SEO-företag. Först och främst så riskerar du att företaget i sig beter sig på just det här viset och du kan hamna i en mycket olycklig sits som är svår att ta sig ur på annat än ganska lång tid. Sedan kan företaget i sig mycket väl vara relativt seriöst men personen som jobbar med din sida tycker ändå att dessa tekniker är en bra idé.

Jag tycker som alla andra att Google är bäst men tyvärr så har de därför också alltför stor makt. Det är många företag som lever och dör beroende på Googles beteende.

Det bästa du kan göra är att lära dig grundläggande SEO på egen hand. Det näst bästa är att du hittar en enskild person som inte hemlighåller sitt arbete utan som du kan lita på och föra en öppen dialog med under arbetets gång.

Att du skulle kunna få någon ersättning ser jag som högst otroligt såvida du inte kan bevisa någon form av allvarligare kontraktsbrott.