|
Mycket flitig postare
|
|
Reg.datum: May 2008
|
|
Mycket flitig postare
Reg.datum: May 2008
|
Trist håller jag med om. Om man sedan som jag inte orkar "hoppa" mellan tidningar, leverantörer etc kan det bli dyrt. Men det finns en sak man kan göra, i vart fall när det gäller tidnignar och kontokort. Ring upp när "årsfakturan" kommer och säg att du överväger byta eftersom andra erbjuder lägre kostnad men att du vill veta om de erbjuder en gammal kund ett bättre alternativ än det fakturerade priset. Jag brukar även slänga in att nya kunder ju får bättre villkor. DN satt omedelbart ner priset med 25 %, Svenskan gav en kompis 50% i ett halvår och sedan 25 %, ett par kontokort har jag även till lägre pris. Visst jobbigt att behöva ringa men man slipper i vart fall att "hoppa" mellan leverantörer
Däremot verkar tele- och internetföretag inte tänka så. Det enda svar jag fått är "tänk på uppsägningstiden"
Ett företag svarade att de brydde sig mer om nya kunder än kunder de redan hade eftersom det flesta tycker att det är för jobbigt att byta. Jag sa omdelbart upp mitt avtal skriftligt och åberopade svaret samt krävde bekräftelse på uppsägningen. Det senare för att ge dem en chans att rätta till en ev mupps svar men icke, det kom bara en bekräftelse.
|