|
Har WN som tidsfördriv
|
|
Reg.datum: Nov 2005
|
|
Har WN som tidsfördriv
Reg.datum: Nov 2005
|
Anonymous: Det är ruggigt irriterande och den största anledningen till att jag flyttade från Kuta till Sanur. Det blir dock bättre om man svarar något på indonesiska men absolut ett irritationsmoment.
Sanur är väldigt lugnt när det kommer till det. Framförallt om man bor här en lite längre tid, jag har hälsat på alla 10 försäljare här och de vet att jag är här ett tag och är inte på mig längre.
Myggorna här är av version 2.0. De hörs inte och samma mygga sticker flera gånger. Jag har en geckoödla i mitt rum nu och har inte sett en mygga sen dess.
Geckoödlor kanske borde sorteras in bland djur som smyger in i rummet men de är så coola att det inte räknas tycker jag. Dessutom äter de insekter vilket är mycket sympatiskt.
Jag skulle nog inte säga att Bali är en paradisö som någon uttryckte det. Det är en fin ö men lite Mallorca över det. Åtminstone här i södra delen. Man måste ju dock ha en del turism närvarande för att hitta bra internet. Ön är dessutom ganska säker, känner mig aldrig otrygg. I stort sett är det en väldigt bra ö att göra (mina) hemsidor ifrån tycker jag.
|