Visa ett inlägg
Oläst 2007-03-07, 17:32 #8
Seattlegrunges avatar
Seattlegrunge Seattlegrunge är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Nov 2003
Seattlegrunge Seattlegrunge är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Seattlegrunges avatar

Reg.datum: Nov 2003
Citat:
Jag är mer och mer övertygad om att google inte har några problem att läsa javascript.
Ska titta närmare på detta fenomen, eftersom googleboten inte ska tolka javascript, den motsvarar en enkel textbaserad webbläsare som t ex Lynx, dvs googleboten extraherar allt innehåll (text) från själva koden. Jag har lagt länkar som rena javascript på motsvarande sätt som du gör och aldrig fått googleboten till att spindla undersidorna som länkarna pekar på. Gjort om dem till vanliga länkar och de har plötsligt blivit spindlade.

Citat:
Jag har aktivt försökt dölja dessa länkar då jag fått för mej att det är en nackdel att google tror jag har en indexsida smetfull med länkar som ändras varje dag. Jag har testat det mesta känns det som, bla komplicerade javascript i olika filer som skyddas med robots.txt men det hjälpte inte.
En riktig och äkta sajtkarta med endast internlänkar ska inte skada, snarare tvärtom, en sajtkarta kan hjälpa Google att hitta till undersidor som är djupt länkade.

Citat:
En annan intressant del är att i samma veva som google började lista mina "innehållssidor" gick siten från PR7 till PR5. Det kan ju vara en slump men jag tror inte det. Den rankar dock lika bra som innan på relevanta keywords.
När var det som detta hände? PR kan sjunka och öka lite som man inte hade tänkt sig. Google har dessutom gjort om sina algoritmer en hel del på senaste tiden, så det har hänt en hel del med olika sajters PR, oväntat och både upp/ned.
Seattlegrunge är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat