Ämne: IIS
Visa ett inlägg
Oläst 2006-09-10, 13:45 #8
claes claes är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jun 2005
claes claes är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jun 2005
Citat:
Originally posted by jonny@Sep 9 2006, 12:05
Nu har jag inte läst på i ämnet utan grundar mig på den uppfattning jag haft. När Björn skötte .se kunde vem som helst registrera vad som helst under .se. Det var först när II stiftelsens smutsiga fingrar blandades in som idiotin med länsbokstäver och liknande dök upp.
Ja och nej. Man fick igenom det som Björn tyckte var OK.

Jag fick nej på "m.se" men OK på "mm.se" och den registreringen gjordes nog 93 eller 94 om jag minns rätt.

Men redan då ville inte BER släppa igenom enbokstavsdomäner utan krävde minst två, helst fler. Det viktiga var att de som sökte förkortningar var allmänt kända under just den förkortningen. SF, IKEA, SR, UR etc.

Trivia: En tid innan hade jag bråkat med Internic och var nära att få igenom "m.com", men de stoppade möjligheterna att regga enbokstavdsdomäner. Dessutom var jag tvåa i kön efter det lilla nystartade bolaget MCOM, som inte heller fick "m.com" men som så småningom släppte en liten programvara för de som tröttnat på Gopher och Mosaic.

Ahhh. Det var tider det, då man var irriterad över att inte få enbokstavs .com-domäner utan tvingades välja två- eller trebokstavs. Dessutom kostnadsfritt...
claes är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat