Citat:
Originally posted by MrWize@Apr 29 2006, 11:20
hmm, låter ju konstigt att de inte kan "utreda ev. IP-nummer" för att kontrollera bedrägerier. Går man från andra änden, dvs AdSense, så kan dom se om det är "bedrägerier", om siteägaren själv klickar på annonserna ... fast, då går ju pengarna åt andra hållet och det kanske är viktigare i Google's ögon
cya,
/PatrikB
|
Ja visst är det konstigt? Alla har ju inte webbhotell som loggar ip-nummer och har webbloggar. Det har jag sagt att vi inte har. Dom ska f-n i mej ta fram det, för vad klarar dom annars? Man blir nästan rädd..
Som du säger, när pengarna går åt andra hållet kan dom ha hur avancerad teknik som helst. Nej det blir inga pengar till dom från oss innan dom utreder ordentligt vad som hänt. Sen kan det visserligen vara så att det bara klickats, klickats och klickats av folk som sedan inte handlat. Det är ju så i branchen att dom har inte så mycket att handla för. Men det är helt orealistiskt att, det har jag glömt nämna, när man ser hur många klick som kommit in via google/adsense så är det 47 klick bara. Matematiken går inte ihop för mig. Sen det här att dom kan inte ge skriftligt på att dom inte kan kontrollera från vårt håll "det förstår du väl" Nej faktiskt inte..
Det är en brist i systemet det är vad jag tror och skulle detta komma ut så skulle många sitt och klicka bort konkurrenters pengar om dom visste att det vore helt ofarligt. Dom skryter och avslutar brevet med "världens säkraste annonssystem" Jag tycker det börjar lukta bondfångeri lång väg jag. Vore bra om någon som vet riktigt vad som gäller ville hjälpa oss, det finns flera med kompetens härinne, det är jag säker på.
Mats