WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Off Topic (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   comhem skandal! (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=9391)

aikon 2005-08-16 15:23

Nu har jag i snart hela dagen försökt komma till comhems kundservice på 0771-55 00 00. Inget svar eller upptaget. Inte ens valmöjligheter..

Just nu försöker jag på huvudkontorets nummer, men där startar musiken direkt med en tjej som säger "Du är placerad i kö och vi besvarar ditt samtal så fort vi kan". Inget om hur många som är i kön! Till huvudkontoret!! Helt otroligt. Där ska man väl komma till en mänsklig växel.

Fattar inte hur ett så kundintensivt företag kan ha en så usel telefonsupport. De har ju telefoni, TV och bredband-kunder som alla ska fram på det här numret. :angry:

Micke04 2005-08-16 15:27

De har alltid väldigt lång kö..

aikon 2005-08-16 15:31

Efter 15 minuter i kö till huvudkontoret gav jag upp..

Mattias 2005-08-16 15:32

Hela nätet dog här igår, gick inte ringa till dem, gick inte se på cabel-tv och framförallt gick det inte att komma online. Detta höll under kväll/bit in på natten och har idag fortfarande störningar på tvn

aikon 2005-08-16 15:35

Nu faktiskt fram på 0771-550000, men är nummer 38 i kön. ;)

Andreas Bard 2005-08-16 15:44

Har aldrig behövt sitta jätte länge i kö då jag ringt men däremot har jag hamnat hos en riktigt stöddig kille i supporten . . . det är fan inte kul det heller när man sitter utan bredband he he . . .

Eazt 2005-08-16 16:01

Comhem är jobbiga.

Har precis bytt till parabol från deras digital-TV. Hade deras bredband förut men även detta är bytt mot Glocalnet.

Jonas 2005-08-16 16:51

Är det därför man har direkt nummer till teknisk support? ;)
Beror nog mest på att jag känner 2st som jobbar på Comhems callcenter :)

zpD 2005-08-16 17:59

Comhem var nere för mig hela eftermiddagen/kvällen igår.

Jag har kontaktat dem 2 gånger.
1, jag fick lägga ut 50:- på att sluta avtal med dom över telefon när jag flyttade in.
2, jag hade problem med modemet och fick svar över email efter en vecka, då hade jag ringt 10+ gånger utan att äns komma fram till en kö.

Lundmark 2005-08-16 18:22

Jag kör med Comhem är och i stort hel nöjd. Det var igår som var första gången det låg nere på ett halvår. (vad jag har märkt)

- Man blir lite fundersam på vad man gjorde innan Internet, när det ligger nere.


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:25.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson