WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Allmänt (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   dmoz-utmärkelse / skryt (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=6243)

jomper 2005-02-18 13:17

Fick ett mail från en Dmoz-editor om att min sida utnämts till Cool Site i sin kategori.

Lite kul tycker jag. Det var säkert ett år sedan jag anmälde mig till Dmoz och jag har inte blivit listad förrän nu, men med en liten bonus också!

magiana 2005-02-18 14:27

Grattis! :)

Hoppas det snart blir min tur då att bli listad med lite bonus. :P

creoweb 2005-02-19 22:39

Skulle vilja bli listad överhuvudtaget. Begär inte mer än så just nu :D

Marcus 2005-02-19 22:53

Citat:

Originally posted by jomper@Feb 18 2005, 13:17
Lite kul tycker jag. Det var säkert ett år sedan jag anmälde mig till Dmoz och jag har inte blivit listad förrän nu, men med en liten bonus också!
Gratulerar, trevlig motivering.

Det lönar sig att ha en levande webbsajt och att inte endast vara ute efter PR vid anmälan till vårt kära dmoz. :)

Tobab 2005-02-19 22:55

Citat:

Originally posted by creoweb@Feb 19 2005, 23:39
Att komma med är väl inga problem? Jag har en site med och det är inte så länge sedan jag anmälde den... Kanske hade tur.

Lindahl 2005-02-19 22:56

Jag hade också problem med att bli listad, det tog en jäkla tid, men inget hände, så jag anmälde mig helt enkelt som redaktör för den kategori jag ville vara med i, och styrde upp länkarna och la in mig själv, något som för övrigt är helt godkänt enligt reglerna. Man får dock inte missgynna konkurrenterna genom att ta bort länkar eller liknande (så tillvida att de inte passar in i kategorin eller liknande) och man får heller inte ange sin egna sida som cool. Men det är ju ett tips för den som tycker att det tar tid, att gå med. Men ska man vara med som redaktör ska man göra det seriöst.

Kan ju tillägga det att inga länkar i kategorin "Webbutiker" kan anges som cool.

Marcus 2005-02-19 23:04

Citat:

Originally posted by creoweb@Feb 19 2005, 22:39
Dubbla anmälningar inverkar inte på tiden till listning... möjligen negativt.

Marcus 2005-02-19 23:06

Citat:

Ursprungligen postat av T.Å
Citat:

Ursprungligen postat av creoweb

Att komma med är väl inga problem? Jag har en site med och det är inte så länge sedan jag anmälde den... Kanske hade tur.

Finns det en (aktiv) redaktör specifikt för den kategorin så är det större chans att du listas snabbt.

Max 2005-02-20 01:27

Citat:

Originally posted by Baltiz@Feb 19 2005, 23:56
Jag hade också problem med att bli listad, det tog en jäkla tid, men inget hände, så jag anmälde mig helt enkelt som redaktör för den kategori jag ville vara med i, och styrde upp länkarna och la in mig själv, något som för övrigt är helt godkänt enligt reglerna. Man får dock inte missgynna konkurrenterna genom att ta bort länkar eller liknande (så tillvida att de inte passar in i kategorin eller liknande) och man får heller inte ange sin egna sida som cool. Men det är ju ett tips för den som tycker att det tar tid, att gå med. Men ska man vara med som redaktör ska man göra det seriöst.

Kan ju tillägga det att inga länkar i kategorin "Webbutiker" kan anges som cool.

Jag har försökt bli listad i över två år(!) med en sajt. Ansökte om att bli redaktör, lade säkert ner en timme på att fylla i ansökan, med motiveringar och förslag på sajter etc, men fick bara ett "du har inte blivit godkänd" utan vidare motivering. Kändes rätt trist, särskilt med tanke på att det verkar vara ganska stor brist på redaktörer.
Åtminstone svenska delen av dmoz är ju i mitt tycke helt oanvändbar (för annat än pr) pga att den är så dåligt uppdaterad. (jag skrev nåt liknande i min ansökan, antagligen retade jag väl upp den person som behandlade min ansökan...)

Marcus 2005-02-20 01:43

Citat:

Ursprungligen postat av Max
Citat:

Ursprungligen postat av Baltiz

Jag har försökt bli listad i över två år(!) med en sajt. Ansökte om att bli redaktör, lade säkert ner en timme på att fylla i ansökan, med motiveringar och förslag på sajter etc, men fick bara ett "du har inte blivit godkänd" utan vidare motivering. Kändes rätt trist, särskilt med tanke på att det verkar vara ganska stor brist på redaktörer.
Åtminstone svenska delen av dmoz är ju i mitt tycke helt oanvändbar (för annat än pr) pga att den är så dåligt uppdaterad. (jag skrev nåt liknande i min ansökan, antagligen retade jag väl upp den person som behandlade min ansökan...)

Då du ansökte, valde du några realistiska kategorier där det sedan tidigare inte fanns någon redaktör? Tror inte riktigt på att du skulle retat upp någon pga av din synpunkt. Handlar möjligen om inställning i övrigt. Var du enbara ute efter att bli redaktör för att kunna godkänna din egna sajt för att vinna PR och inte hade någon tanke på att vidare jobba som redaktör så kan jag förstå att din ansökan blev avslagen.

Hursomhelst, vilken sajt är det du försökt få listad? Skicka ett PM så ska jag ta och kika på hur det ligger till med listningen och se om jag kan ge dig några råd.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:28.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson