WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Serversidans teknologier (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=4)
-   -   CMS / Publiceringsvertyg (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=3770)

Springbeat 2004-09-19 23:14

Känner ni till ett bra CMS / Publiceringsverktyg? <_<

Jag letar efter företag, som tillhandahåller dessa verktyg som jag kan tipsa min kunder om.

Finns det någon här som har det?

Storen 2004-09-20 09:14

Kika på www.devello.se

Dood 2004-09-20 12:43

Jag har använt mig av Lemoon från Mindroute (www.mindroute.com) vid några kundcase då mitt egenutvecklade inte räcker till. Väldigt smidigt och inte minst omtyckt hos kunderna.

festiz 2004-09-20 20:32

Citat:

Originally posted by Dood@Sep 20 2004, 12:43
Jag har använt mig av Lemoon från Mindroute (www.mindroute.com) vid några kundcase då mitt egenutvecklade inte räcker till. Väldigt smidigt och inte minst omtyckt hos kunderna.
Du kan ju omöjligt rekommendera ett system som endast fungerar med MS explorer..

typo3.org är ju ett alternativ som fungerar och är gratis.

Dock så har jag tänkt testa easyweb, vet dock inte huruvida den är kompatibel med fler browsers.. går inte att hitta på deras sida. Antagligen inte.. men men..
easyweb.sphinxly.se - kan vara värt en titt..

Dood 2004-09-21 17:53

Citat:

Ursprungligen postat av festiz
Citat:

Ursprungligen postat av Dood
Du kan ju omöjligt rekommendera ett system som endast fungerar med MS explorer..

Självklart kan jag det! Hyggligt många kör MS Explorer och för dem är det ett bra val. Därav min rekommendation.

ZN 2004-09-21 21:27

http://www.publiceringsverktyg.info/

Jag har kollat lite snabbt på iSite från Dupoint hos en kund, dom tycker det funkar bra, kostar runt 40-50k tror jag,
men det kan det va värt om det är gjort i PHP mot MySql :)

raki 2004-09-21 23:16

Citat:

Ursprungligen postat av festiz
Citat:

Dock så har jag tänkt testa easyweb, vet dock inte huruvida den är kompatibel med fler browsers.. går inte att hitta på deras sida. Antagligen inte.. men men..

Det är nog bara administrationsdelen som bara fungerar med IE 5.5+ eftersom de troligtivis använder MS WYSIWYG-editor som följer med f.r.o.m. v5.5 (tror det) som för övrigt används av de flesta avancerade CMS system.

festiz 2004-09-21 23:53

Citat:

Ursprungligen postat av raki
Citat:

Originally posted by -festiz@Sep 20 2004, 20:32
Citat:

Det är nog bara administrationsdelen som bara fungerar med IE 5.5+ eftersom de troligtivis använder MS WYSIWYG-editor som följer med f.r.o.m. v5.5 (tror det) som för övrigt används av de flesta avancerade CMS system.

Joo visst är det 'bara' administrationssystemet som använder det, men man bör ju utveckla ett alternativ för det, t.ex. en java-app eller liknande som kan hantera styrkan som önskas på ett rättvist sätt, utan det så är det värdelöst, varför ska man använda ett system som inskränker på valfrihet, uppmanar till osäkra browsers(IE är osäkrare än dess konkurrenter enligt många bevis). Jag säger - låt oss gå mot en säkrare variant, sprida webbläsarna så att man inte får minoriteter som kan ignoreras, utan så man får många olika grupper som hanteras med lika delar respekt av oss webbutvecklare. Det är dags för en smärre revolution i tankegången hos oss webbutvecklare - dags att utveckla för kunden.

zoran 2004-09-30 07:41

Citat:

Citat:

Originally posted by -festiz@Sep 20 2004, 20:32
Citat:

Självklart kan jag det! Hyggligt många kör MS Explorer och för dem är det ett bra val. Därav min rekommendation.

Hur man ska bedriva webbdesignaffärer är naturligtvis upp till var och en. Däremot tror jag att de _flesta_ webbdesigners, och naturligtvis kunder, tycker det är dåligt jobb om sidorna inte fungerar med de flesta browsers. Går man en webbdesignutbildning är det det första de försöker pränta in i huvudet på en.

/Zoran

jonny 2004-10-02 02:38

Jag har goda erfarenheter av imCMS, utvecklat av Gotländska Imcode. Det är open source och fritt att använda. De har en del hyfsade referensprojekt.

ImCMS.net

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:39.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson