WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Feedback (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=20)
-   -   Feedback på Logodirekt.se (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=32491)

jochen 2008-10-11 02:16

Hej!

Vi testar nu vår site: www.logodirekt.se och vill ha mer tips om användarvänligheten, utseende, programmering samt allmän funktionalitet.
Vänligen lämna feedback till mig liten som stor.

Tack så mycket på förhand.

najk 2008-10-11 09:22

Första reaktionen är att ni får jobba lite på komprimeringen på er egna logga innan jag skulle köpa en logga av er; http://www.logodirekt.se/images/logo.jpg.

Sen tycker jag all rubriktext ser hemsk ut, varför har ni den som en bild och inte som text? Gör om, gör rätt.
Exempel: http://www.logodirekt.se/images/welc...xt_head_sw.jpg

Kundfeedbacken känns påhittad, jag säger inte att den är det. Men känns som google-translation gjort jobbet åt er.. Jag bara undrar hur mycket support man kan behöva när man köper en logotype. (Dom logotyper jag beställt har jag aldrig behövt någon support för)

PsyDonia 2008-10-11 10:20

sen om man kollar på era design paket.
ju större påaket man köper ju mer förlorar man.
det är samma pris att köpa två brons som ett guld och då på brons paketen får man två extra förslag.
Borde ju vara ju större paket ju mer får man.
alltså typ.
samma pris på dom.
men kanske 6,10,20 förslag.
Om man gör ett exempel med Cola.
1st burk 33cl kostar runt 8kr.
medans en flaska på 1,5 lite kostar 15kr.
Så liter priset sjunker ju större man köper.
som med er borde det vara större paket så borde
om man delar upp priset i "per förslag" så blir gud dyrare.
Det ser väldigt oprofesionellt ut

jochen 2008-10-11 15:30

Citat:

Originally posted by PsyDonia@Oct 11 2008, 10:20
sen om man kollar på era design paket.
ju större påaket man köper ju mer förlorar man.
det är samma pris att köpa två brons som ett guld och då på brons paketen får man två extra förslag.
Borde ju vara ju större paket ju mer får man.
alltså typ.
samma pris på dom.
men kanske 6,10,20 förslag.
Om man gör ett exempel med Cola.
1st burk 33cl kostar runt 8kr.
medans en flaska på 1,5 lite kostar 15kr.
Så liter priset sjunker ju större man köper.
som med er borde det vara större paket så borde
om man delar upp priset i "per förslag" så blir gud dyrare.
Det ser väldigt oprofesionellt ut

Hej!
I silverpaketet ingår förutom 8 logotypförslag; design av kuvert och brevpapper. I Guld ingår kuvert, brevpapper och visitkort med upp till fem namn. Det är därför det är lite dyrare med de paketen. Men förstår hur du menar.

jochen 2008-10-11 15:32

Citat:

Originally posted by najk@Oct 11 2008, 09:22
Första reaktionen är att ni får jobba lite på komprimeringen på er egna logga innan jag skulle köpa en logga av er; http://www.logodirekt.se/images/logo.jpg.

Sen tycker jag all rubriktext ser hemsk ut, varför har ni den som en bild och inte som text? Gör om, gör rätt.
Exempel: http://www.logodirekt.se/images/welc...xt_head_sw.jpg

Kundfeedbacken känns påhittad, jag säger inte att den är det. Men känns som google-translation gjort jobbet åt er.. Jag bara undrar hur mycket support man kan behöva när man köper en logotype. (Dom logotyper jag beställt har jag aldrig behövt någon support för)

Japp, ska se över bilderna. Du anar inte hur mkt support det kan krävas ang designförändringar samt stöd för att skicka olika format etc. Men det är väl positivt med nöjda kunder iofs. :-)

Tomas J 2008-11-26 19:48

Jag har lite feedback att ge. Det är nu 3 dygn sedan jag betalade i förskott. Inom 24 timmar har man sin logga står det. Men jag har inte ens fått besked om att det kanske dröjer lite längre....?

Sånt är viktigare än layouten. Lova runt och hålla tunt, är farligt för genast är det nån som vädrar sitt missnöje på ett forum...

Väntar med spänning på logoförslagen!

Kocken 2008-11-26 19:58

Varför inga fler svenska referenser? Kan kännas bra att man har något som svenskar känner igen.

Tomas J 2008-11-26 20:06

Citat:

Originally posted by Tomas J@Nov 26 2008, 20:48
Jag har lite feedback att ge. Det är nu 3 dygn sedan jag betalade i förskott. Inom 24 timmar har man sin logga står det. Men jag har inte ens fått besked om att det kanske dröjer lite längre....?

Sånt är viktigare än layouten. Lova runt och hålla tunt, är farligt för genast är det nån som vädrar sitt missnöje på ett forum...

Väntar med spänning på logoförslagen!

Ok, var kanske lite snabb med att gnälla. Men som kund är man ju otålig... hur som helst fick jag snabbt svar på e-post men hade ändå föredragit att bli kontaktad först, för väntetiden i sig är sällan ett problem, det är ovissheten om ordern tagits emot, fallit i glömska eller om man rentav blivit blåst...
Ser med spänning fram emot förslagen.

UnikGrafik 2008-11-26 20:48

jochen: Jag är nyfiken. Vem är det som ritar era loggor? Outsourcar ni det till Indien, USA eller Baltikum? Eller är det svenska designers som skapar designen?

Sen skulle jag vilja gärna ha en konkret kontaktinformation, adress eller telefonnummer till ert företag på sajten. Personligen beställer jag sällan saker av företag som är blygsamma med telefonnummer, särskilt när det handlar om saker som skall skapas genom en dialog med kunden. Det är ju helt annan sak om man skall handla tex extern disk... då är det andra faktorer som är viktigare.

design.se 2008-11-28 16:13

Sorry, men det var ingen vidare logga ni själv har...skulle aldrig beställa något


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:39.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson