![]() |
Har ju Servage! Vilken mardöm. Börjar med att man tecknar konto där och innan jag tog kontot där så frågade man mycket och man fick bara positiva svar av dom att allt fungerar som det ska. Sedan börjar problemen. Och då var ju betalnings veckan över. När jag öppnar ett nytt mailkonto där så upptäcker man att mailen ej fungerar till hotmail. Ok det kan man ju leva med men nu när dom ej svarar på supporten då bli man ju ganska less. Har ju haft problem idag och ville ladda upp ett nytt script och filerna som jag raderade och dom vill inte försvinna. Fattar inte vad som är felet men jag deletar filerna men dom syns fortfarande kvar när jag öppnar sidan. Har rensat webbowsern och även provat men en annan dator men samma fel. Skickar mail till Servage vad som är fel men fick ett svar efter ett par timmar att jag skulle skicka länk. Och nu en hel dag snart gått och sidan är nere för att och man laddar upp något så ser det inte bra ut. I början så fick man snabba svar men när jag började klaga på mailen så har dom slutat att svara på supporten för mig. Kul detta. Ska det behöva vara så här. Kan man inte klaga på webhotellen utan att dom drar in service på en?
|
Servage.net har inte så bra service men om du tar egen backup och inte använder deras mail så är dom ganska prisvärda.
|
Jag använder den internationella supporten och de svarar alltid snabbt. När det gäller dina filer så har du nog missat att läsa om deras cache och hur den fungerar. Du kan i kontrollpanelen, per webb, ställa in om du vill ha cache eller inte och lite till.
Sen är jag inte så jäkla nöjd när det gäller hotmailproblemet för där får man idiotsvar från Servage. |
Uppdatering: SpamHaus BL blockar minst en mailserver för Servage. Det blir bara bättre och bättre. (ironi)
Jag har mailat deras support igen och det ska bli intressant att höra vad de har att säga. |
Westman, SpamHaus BL blockar halva IP rangen på alla ADSL IP som delas ut dynamiskt. Jag provade att blocka alla som postar på forum med SpamHaus lista och det blev rena ramaskriet på mina 1.8 miljoner användare. Jag körde ett mass mail igår och det bara vällde in från hotmail typ:
host mx3.hotmail.com[65.54.244.200] said: 550 Requested action not taken: mailbox unavailable (in reply to RCPT TO command) Jag fick runt 700 000 sådana reply från hotmail. Och jag är väldigt noga med mina inställningar på både utgående och ingående email för att inte vara källa för spam, samt har rätt reverse lookup på min utgående emailservers IP. Email servern heter mail.webbland.se. IP:et är 213.50.33.152 och en reverse lookup ger: 213.50.33.152 resolves to "mail.webbland.se" enligt http://remote.12dt.com/lookup.php Ändå har jag enorma problem med alla email till hotmail. hotmail är förövrigt den ENDA jag har problem med, så jag klandrar ingen alls som också har problem med hotmail. Jag tycker tvärtom att hotmail borde bojkottas helt. |
Citat:
|
Ungefär som säga att en biltillverkare gör bra bilar, bara man monterar krockkudde, säkerhetsbälte och deformationszon själv och sätter i en egen motor....
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:37. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson