![]() |
Blev uppringd av en försäljare som ville sälja plats på Aftonbladet.se: aftonbladet.se/ettor/webb/26_normal.html
Annonsen kommer att placeras i den högra kolumnen, under "Sporttipset". Det är möjligt att lägga till en direktlänk i annonsbeskrivningen vilket borde leda till en liten PR boost för min del. Mina varor (kosttillskott) är någorlunda relevanta för sidorna. Annonserna kommer även att visas på alla undersidor till sportavdelningen. 7 miljoner sidvisningar per månad (1,8 miljoner unika). Är erbjudandet värt ett medelhögt fyrsiffrigt belopp per månad? Snabb feedback emottages, tack. |
Citat:
|
"Medelhögt fyrsiffrigt" borde alltså vara runt 7.500kr och detta för 1.8m unika visningar / mån.
Tja, det beror på ditt sätt att säga "någorlunda relevant", det är väl där skon klämmer... =) |
Citat:
|
Tack,
jag tackade nej till erbjudandet. |
Hur mycket har du prutat på det priset? Räkna på hur mycket du måste sälja för att tjäna in den annonskostnaden innan du går + på det.
|
I kontrast kan du ju räkna lite på hur många faktiska besök du får via ex.vis Googles Adsense eller AffiliateNetwork istället för den summan varje månad.
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:24. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson