![]() |
Sitter och pillar med en meny kategorier och databas, men har kört fast :P
har t.ex i tabellen category | cat_id | cat_father_id när jag skapar kategori så får jag värdet "0" i cat_father_id, och när jag skapar underkategori till en annan så får cat_father_id dens cat_id.. så långt bra,,,, men vore tacksam för kodexempelhjälp för att lista fram det snyggt på sidan dvs. kategori(1) * underkat(1a) = altså har kategori(1) cat_id´s som cat_father_id * underkat(1b) * underkat(1c) kategori(2) * underkat(2a) * underkat(2b) kategori(3) * underkat(3a) ** underkat(3aa) ** underkat(3ab) PS! hoppas att det är tydligt :D // tack på förhand |
Ganska standard låter det som, börja med att hämta alla med cat_father_id=0 sedan för varje träff hämtar du alla med cat_father_id = cat_id i resultaten.
Kanske inte så snygg kod, men den här har jag på ett par sidor. Kod:
echo getCategories(0); #skriv ut menyn |
hej najk!
det ser bra ut,, det kommer: Warning: mysql_fetch_row(): supplied argument is not a valid MySQL result resource på raden med: Kod:
while($itemInfo = mysql_fetch_row ($items_query)) { //tusen tack.... |
vidir, det beror på att något gått fel med din fråga skriv ut lite felsökningsinfo:
Kod:
mysql_query($sql) or die('Error: '.mysql_error()."\n<br>\n".$sql); |
det är lite överkurs för mig kanske?
|
Men tack allihoop,, det ser ut som det löste sig :-)
PS! Najk, har du någon snygg css till denna? |
Nja, kolla på http://www.seoconsultants.com/css/menus/horizontal/ för en grundläggande, så är det bara att byta ut lite färger etc..
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:58. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson