WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Webbhotell (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   skilnaden på cPanel och WebHost (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=24644)

tordaasen 2007-10-26 14:25

hej
är det någon här som kan komma med skilanden på cPanel och WebHost
vi använder nu cpanal och det funkar bra men har inte stöd för svenska
så tänkte gå över på cPanel
men hittar inget bra info

plesk styr jo alt domäne registrering och setup

men gör cpanel det eller tränger jag
WebHost whm

vil ha något som jag som back end kan setta upp domäner och som kunder front end kan adminstrera
som funkar i plesk men då med svensk språk

Andreas Bard 2007-10-26 14:46

I whm webhostmanager (whm) kan du ju lägga till och ta bort konton och andra inställningar för flera konton och inte i cPanel.

//Andreas

tordaasen 2007-10-26 19:23

Citat:

Originally posted by Andreas Bard@Oct 26 2007, 14:46
I whm webhostmanager (whm) kan du ju lägga till och ta bort konton och andra inställningar för flera konton och inte i cPanel.
//Andreas

Hej
takk för svar
frågan är jo om
måste jag da ha cpanel och whm installerad eller kan jag enten eller

Andreas Bard 2007-10-26 19:25

Vad jag vet är Webhostmanager det system där du lägger till nya domänamn och så och cPanel ett system där du sköter varje enskilt konto.

Jag är dock ingen expert, mitt uttalande baseras på mitt egna användande.
//Andreas

yellow 2007-10-26 19:27

Som jag förstår det systemet så behöver man båda två. Eller rättare sagt, WHM är "återförsäljardelen" av CPanel.

tordaasen 2007-10-26 20:05

hej
jag ringte usa cpanel :)
och dom sa
cpanel -> front user
vhm back user

licencen för cpanel ingår det whm

så var den saken löst
jag tränger båda cpanel och whm :)

SajtXL 2007-10-26 23:52

Kolla på DirectAdmin också, där har du Admin/Återförsäljare/användare på samma ställe

tordaasen 2007-10-27 07:16

ja plesk har og Admin/Återförsäljare/användare på samma ställe
men dom finns inte på engelsk och våra svenske kunder vill ha alt på svenska :)

teddyjohan 2007-10-27 10:59

Jag har alltid använt cPanel tidigare med gott resultat (mycket nöjd med den), men då Binero kör på DirectAdmin har jag nu fått tillfälle att prova den modellen, och jag måste säga att den känns mycket mer lättarbetad. Nu är jag ju van cPanel, men för en ovan användare så skulle nog DA vara att rekommendera - dessutom finns vad jag förstår DA även på svenska.

SajtXL 2007-10-28 00:47

Citat:

Ursprungligen postat av teddyjohan
Jag har alltid använt cPanel tidigare med gott resultat (mycket nöjd med den), men då Binero kör på DirectAdmin har jag nu fått tillfälle att prova den modellen, och jag måste säga att den känns mycket mer lättarbetad. Nu är jag ju van cPanel, men för en ovan användare så skulle nog DA vara att rekommendera - dessutom finns vad jag förstår DA även på svenska.

Citat:

Ursprungligen postat av teddyjohan

Hej Teddyjohan. Var hittar du DA på Svenska?

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:36.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson