Citat:
Originally posted by Henke76@Oct 13 2007, 18:08
Har en kund som vi skickat brevförsändelse till, fick den i retur "ej efterfrågad". Kollade med kund som säger att den inte kommit. Skickar den igen och efter ett tag kommer den tillbaka igen med texten "ej efterfrågad". Skickar en faktura till kunden för outlösta försändelser. Kunden hävdar åter att försändelserna aldrig kommit fram. Vad tusan ska man göra?? Har trots allt kostat endel i frak och administration.
|
Nu skall jag vara lite elak, många kunder vet inte ibland var dom bor och posten består inte alltid av det mest begåvandes människorna.
1) Kolla att postnummer och sånt stämmer. Det väldigt vanligt att folk blanda ihop postnummer, särskilt om företaget har en fakturingsadress och en leveransadress.
2) Skaffa en kreditupplysningverktyg, där du till fastkostnad kan kolla om personen verkligen bo på den där adressen. Sedan kan man lätt gallera bort en del kunder, som är kroniska kunder hos KFM.
|