WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Off Topic (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Todo list i excel (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=17537)

Innocast 2006-11-15 12:05

Tips / exempel på hur man gör en todo list, för flera inblandade givetvis, i Excel?

Vill kunna bocka av etc och se vad som gjorts och inte gjorts...

grazzy 2006-11-15 13:38

I excel... öööh.. detta är ju ett strålande exempel på en applikation som ligger på webben.. Det bör väl dessutom finnas ett tiotal gratistjänster för att göra precis det du efterfrågar? Eller menar du möjligen att du skall göra en applikation som jobbar mot en databas via access?

Tobbe 2006-11-15 14:00

kör med delade to-dolists på www.backpackit.com eller delegerade tasks i outlook (simple view). det löser förmodligen dina behov bättre än en excelfil...

Storen 2006-11-15 22:00

Citat:

Originally posted by tech24@Nov 15 2006, 12:05
Tips / exempel på hur man gör en todo list, för flera inblandade givetvis, i Excel?
Vill kunna bocka av etc och se vad som gjorts och inte gjorts...

Lägg upp som ett GANT-schema med aktiviteter som sträcker sig över en tidsperiod. Lägg till filter i varje överskrift så du kan sortera på aktivitet, ansvarig, tidsfrist..etc.. Markera tidsfristerna med olika färger (gult=planerat, grönt=klart, rött=försenat) så är det enkelt att hålla tidsplanen..

Jobbar själv med detta och det fungerar bra trots sin "statiskhet"..

//EDIT: Lägg en kolumn med olika statusar (öppen, aktiv, inaktiv, stängd) så sorterar du även på detta för att hålla isär aktuell/inaktuella.


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:14.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson