WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   E-kommers (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Erfarenheter av olika LiveSupport system? (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=17050)

ChLa 2006-10-22 19:10

Hej!

Funderar på att införskaffa ett "LiveSupport/chatt - system".

Dels har jag tittat på sådana som är gratis och undrar om någon har använt dem och kan säga vad som är bra resp dåligt:

- Craftysyntax
- Phponline

Sedan finns ju Kayako som jag läst mycket gott om här på Webmasternetwork. Men det kostar ju en del.... Men iaf, jag undrar om någon känner till en svensk återförsäljare (om det finns några?) för Kayako's chatt-support ?

Tack på förhand!

Dykarn 2006-10-22 19:34

har ingen erfarenhet av Kayako men ommöjlighten finns så skulle jag kolla upp
CCS (clickchatsold)

Decibel 2006-10-22 22:11

Vi körde med Providesupport.com ett tag, funkade faktiskt riktigt riktigt bra.

ChLa 2006-10-22 22:29

Citat:

Ursprungligen postat av Decibel
Vi körde med Providesupport.com ett tag, funkade faktiskt riktigt riktigt bra.

Verkar intressant, får kolla in det mer.

Citat:

Ursprungligen postat av Kjette
Vi kör med Kayako, lätt värt pengarna iallafall.

Har sett att du rekommenderat Kayako tidigare :)


Jag har sett olika licenser för LiveSupport - hos vissa verkar det vara så att man inte sätter några speciella filer på sin egen server utan endast en länk, eller har jag missförstått något?

Men vilket tycker ni är bäst - ha alla filer på sin egen server eller (om jag nu har förstått det rätt) ha filerna hos "leverantören" av programmet ?

ChLa 2006-10-22 22:33

Citat:

Originally posted by Kjette@Oct 22 2006, 22:30
Du bör köra Kayako på din egen server, dels för att ha lite mer kontroll samt deras servrar står i USA, segar ner iaf mycket, var inte så speciellt snabbt när jag testade deras demo i några dagar innan vi köpte.
OK - men vet du hur man betalar?

EDIT: Glöm det - hittade ju svaret på deras webbplats!

Men men: är det någon som vet något om de LiveSupport-system som är gratis? Man undrar ju liksom, LiveSupport system som LiveSupport system - kan de skilja så mycket mellan de som är gratis och de som kostar?

MrBig 2006-10-23 07:40

Finns ett par gratis. Kanske det bästa, men skall man bara ha det för att chatta med kunder så kanske det räcker i början:
phpOnline - www.dayanahost.com/phponline.cfm

Kihlbom 2006-10-23 16:11

Citat:

Originally posted by Kjette@Oct 22 2006, 22:33
Kreditkort
Edit: Vi kör eSupport, dvs hela kittet, Livesupport, Ticket system och dylikt. Man kan väl enbart välja LiveSupport också, men vi har valt att kommunicera med våra kunder via det systemet då det är lätt hanterat och går betydligt snabbare att svara.


Vi kör också hela paketet och det fungerar väl ganska bra. Det går inte på något sätt att jämföra med något av de gratisprogram som finns att använda. Någon tusing om året tror jag vi betalar, vilket inte är så mycket mot funktionaliteten

Kihlbom 2006-10-23 16:12

Citat:

Originally posted by MrBig@Oct 23 2006, 07:40
Finns ett par gratis. Kanske det bästa, men skall man bara ha det för att chatta med kunder så kanske det räcker i början:
phpOnline - www.dayanahost.com/phponline.cfm


Visst det fungerar väl men jag tycker inte att det är riktigt seriöst, plus att du måste ha en webbläsare öppen hela tiden. Med kayako använder du ett program.

Mortekai 2006-10-23 19:09

Använder också Kayako, men utan Live support modulen eftersom jag inte har möjlighet att utnyttja det fullt ut.

fabian 2007-07-04 19:36

Vi använder oss för tillfället av Meebo just nu för att det var så enkelt att slänga in och inte kostade något.


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:22.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson