WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Företagsamhet, juridik och ekonomi (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Företag på 3 personer eller fler (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=16441)

RickardP 2006-09-25 11:02

Jag har precis börjat jobba på ett företag som är helt nytt och vi kommer vara 3 personer som kommer sitta på kontoret. VI har än så länge inte bestämt vem som ska göra vad och hur vi ska lägga upp allt arbete osv. Men vår största kommunikation med kunder samt andra företag blir per e-post och vi kommer ju självklart då ha flera olika e-post konton tex. support@ info@ osv.

Men hur gör ni som är flera och vill liksom kontrollera mail osv. Vi kommer antagligen köra Outlook så någon lösning med det vore bra men kom med alla förslag ni kan.

jonny 2006-09-25 11:33

IMAP är en enkel lösning.
Det finns supporthanteringssystem som kankse är en bättre, men mer komplex lösning.

mediadream 2006-09-25 11:34

alltid bra att skaffa någon typ av mailsystem om du tänker hur ni skall hantera kunders/supportmail?
Enkelt att hantera allt i ett sådant system, kräver dock lite installation på webbhotellet/servern.

så ingen skickar dubbla svar om ni alla får alla mail... :D

RickardP 2006-09-25 11:35

Jo det vore ju nog bäst med support system, någon som har något bra förslag?

Storen 2006-09-25 12:01

Gör klart vem som skall göra vad, sprid ut era titlar och skaffa unika epostadresser (fö[email protected]?).

Sedan mailar man till den som berörs.. En generell/default adress likt [email protected] kan användas med redirect till en av er som utses till ansvarig för denna..

RickardP 2006-09-25 12:27

Storen: Företaget kommer nog inte fungera på det sättet utan vi kommer antalgigen ha samma arbetsuppgifter ungefär men kom med mer förslag så åpterkommer jag nät vi snackat mera om detta.

Xamda 2006-09-25 13:45

SugarCRM är annars ett gratis CRM-system som är synnerligen kompetent... Finns hos många webhotell som defaultinstallation...

PRQ 2006-09-25 14:01

Fixa någon form av tickethantering för de gemensamma adresserna (info@ support@ osv)

b_andersson 2006-09-25 14:06

Citat:

Originally posted by PRQ@Sep 25 2006, 13:01
Fixa någon form av tickethantering för de gemensamma adresserna (info@ support@ osv)


För att göra detta så fungerar osTicket bra (och kostar gratis).

//Björn

tartareandesire 2006-09-25 15:41

Eller, om ni nu kommer att ha precis samma arbetsuppgifter, varför inte samla allt i en enda e-postadress?


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:50.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson