WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Domännamn (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Binero marknadsför .nu domäner för 12:- som inte gäller, kunder vägras kampanjpriset (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1061648)

Ingo 2014-04-29 09:08

Binero marknadsför .nu domäner för 12:- som inte gäller, kunder vägras kampanjpriset

Klickade mig vidare på annonsen här idag på WN.se om att Binero säljer *.nu domäner för 12:-. Priset stämmer dock inte utan det är ordinarie pris.

Ringde till deras telefon där det efter 5 minuter talas om att det är en person före mig, efter ytterliggare 20 min får jag prata med en tjej som säger att erbjudandet gick ut igår och att hon inte kan göra något mer.

Jag får maila marknadsavdelningen med min fråga då de ej har någon telefon, då har man suttit i telefonkö i onödan sådär 25 min.

Ja vad säger man....visst hade de blivit uppköpta

BarateaU 2014-04-29 09:17

De köper väll AD spacens på årsbasis och grafiska formgivaren kanske är ledig och de har glömt bort denna AD space, det är någ inge djävulskap bakom utan snarare mänskliga faktorn. Kan säkert påvisa falsk marknadsföring, finns inge tidsutrymme speccat i annonsen som hänvisar till hur länge de gäller.

Lite som om företag X skriver gratis paraply men sedan hänvisar till att man måste bli medlem etc för att erbjudandet skall gälla så är det fel, står det gratis så är det gratis utan indicier som jag förstår de.

Ingo 2014-04-29 09:22

Citat:

Ursprungligen postat av BarateaU (Inlägg 20491229)
De köper väll AD spacens på årsbasis och grafiska formgivaren kanske är ledig och de har glömt bort denna AD space, det är någ inge djävulskap bakom utan snarare mänskliga faktorn. Kan säkert påvisa falsk marknadsföring, finns inge tidsutrymme speccat i annonsen som hänvisar till hur länge de gäller.

Lite som om företag X skriver gratis paraply men sedan hänvisar till att man måste bli medlem etc för att erbjudandet skall gälla så är det fel, står det gratis så är det gratis utan indicier som jag förstår de.

Japp och fort som attan har man ändrat annonsen. Men jag fick ingen tack för det, bara hänvisad till en annan avdelning där jag skulle maila vidare frågan. Hade också varit av intresse varför man avslutar kampanjen just den 28 april.

Fick nu följande meddelande:
"Vi beklagar, den kampanjen är nu avslutad, därför går det tyvärr inte längre att köpa .nu-domäner för 12 kronor. På wn.se är våra banners utbytta."

Det är så man skapar nöjda kunder eller goodwill.

Binero 2014-04-29 09:30

Det är alldeles riktigt att kampanjen är slut. Det är också alldeles riktigt att det är den mänskliga faktorn som gjort att bannerbytet blev lite sent. Vi ber om ursäkt för det.

MVH Christer

Binero 2014-04-29 09:31

Citat:

Ursprungligen postat av Ingo (Inlägg 20491230)
Japp och fort som attan har man ändrat annonsen. Men jag fick ingen tack för det, bara hänvisad till en annan avdelning där jag skulle maila vidare frågan.

Hej Ingo,

Vi var redan igång med att byta banners när du hörde av dig. Men tack för din påminnelse.

MVH Christer

Ingo 2014-04-29 09:38

Citat:

Ursprungligen postat av Binero (Inlägg 20491232)
Hej Ingo,

Vi var redan igång med att byta banners när du hörde av dig. Men tack för din påminnelse.

MVH Christer

Japp ingen fara Christer, det är mycket som ska fixas för att få bort banner´s som ska sluta gälla den 28 april och att de fortfarande syns kl 9 är inga problem för era kunder. Tappa nu inte kundfokuseringen nu när ni blivit uppköpta. Hade kanske blivit för dyrt för Binero att erbjuda mig det korrekta priset på bannern, vem vet.

Hade varit av intresse som sagt varför kampanjen slutade just vid 28 april.

Hur skulle man då kunnat undvika problemet, helt enkelt att man i annonsen hade ett slutdatum.

Så Christer, nästa gång ni ska köra igång en kampanj, anlita mig för byggandet av era annonser.

Binero 2014-04-29 10:01

Citat:

Ursprungligen postat av Ingo (Inlägg 20491234)
Japp ingen fara Christer, det är mycket som ska fixas för att få bort banner´s som ska sluta gälla den 28 april och att de fortfarande syns kl 9 är inga problem för era kunder. Tappa nu inte kundfokuseringen nu när ni blivit uppköpta. Hade kanske blivit för dyrt för Binero att erbjuda mig det korrekta priset på bannern, vem vet.

Hade varit av intresse som sagt varför kampanjen slutade just vid 28 april.

Hur skulle man då kunnat undvika problemet, helt enkelt att man i annonsen hade ett slutdatum.

Så Christer, nästa gång ni ska köra igång en kampanj, anlita mig för byggandet av era annonser.

Igår kväll bytte vi banners med en metod vi tidigare använt. Tyvärr missade vi att vi inte lagt upp våra kampanjbanners på samma sätt, vilket gjorde att ändringen inte slog igenom som vi tänkt. När vi upptäckte det nu på morgonen tog vi kontakt med WN på en gång och genomförde ändringen. Den mänskliga faktorn således. Vi ber om ursäkt att bytet blev lite sent.

Vi har definitivt inte tappat vårt kundfokus. Vi finns här och svarar på frågor som uppstår exempelvis. Ingenting har ändrats vad gäller hur vi månar om våra kunder.

MVH Christer

Ingo 2014-04-29 10:03

Citat:

Ursprungligen postat av Binero (Inlägg 20491237)
Igår kväll bytte vi banners med en metod vi tidigare använt. Tyvärr missade vi att vi inte lagt upp våra kampanjbanners på samma sätt, vilket gjorde att ändringen inte slog igenom som vi tänkt. När vi upptäckte det nu på morgonen tog vi kontakt med WN på en gång och genomförde ändringen. Den mänskliga faktorn således. Vi ber om ursäkt att bytet blev lite sent.

Vi har definitivt inte tappat vårt kundfokus. Vi finns här och svarar på frågor som uppstår exempelvis. Ingenting har ändrats vad gäller hur vi månar om våra kunder.

MVH Christer

Japp det blir nog bra Christer ska du se....

Piraten 2014-04-29 10:34

Jag ser fortfarande 12 kronors bannern till höger i denna tråden...
https://www.binero.se//orderEngine/c...wn_250x360.jpg

BarateaU 2014-04-29 10:50

Citat:

Ursprungligen postat av Piraten (Inlägg 20491246)
Jag ser fortfarande 12 kronors bannern till höger i denna tråden...
https://www.binero.se//orderEngine/c...wn_250x360.jpg

Troligen din cache eller ad systemets. Ser deras nya om spammskyddet.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:37.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson