![]() |
Feedback på portfolio
Hej! Har en nylanserad portfolio tillägnad mig själv som enskild näringsidkare. Tips/feedback på vad som kan göras bättre?
Saker som jag funderar på att ändra är:
www.jacobekelund.se |
Hej Jacob!
(Ta inte detta på stort allvar, jag är ju bara en person) Häftigt att du hunnit med så mycket redan! Pluss studierna, då blir det långa dagar :-) I menigen "Jacob Ekelund är en egen företagare från södra Sverige som jobbar med webbdesign" så har slutet på texten klippts av av den svartfärgade kolumnen till höger (med info "IDROTTSVÄgen ...") Avsnitten "SAKER SOM JAG KAN ERBJUDA DIG" och "HÖR AV DIG TILL MIG!" tycker jag inte ska ligga allra sist på sidan. Då kommer väl ingen att hitta dem? Jag tycker att du ska flytta dem nästan allra överst på sidan. Och sen efter dem ha de finaste sakerna från din portfölj. — Jag hade också delat in avsnittet om mig själv i 2 delar: en kort del som jag hade högt uppe på sidan, och en annan mer detaljerad del, som ... kanske låg på en separat sida faktiskt, precis som du skrev "en "Läs mer.."-knapp där man kan läsa mer om mig" (Gissar att dina kunder är mer intresserade av portföljen. Och sen om de tycker om portföljen, vill de nog klicka på en länk för att läsa mer om dig) (Nu är jag ingen expert, men jag tror att det annars är ganska bra att ha rätt mycket på förstasidan. Såvitt jag läst, brukar folk inte orka klicka på så värst många länkar. Utan är lata och vill bara scrolla ner och slippa tänka efter vilka länkar de ska följa. -- Men just "om-mig"-detaljer tycker jag nog passar på separat sida) Häftigt att du designat gymnasiekatalogerna :-) Slangbellan... Det ser nästan ut som om du ser dig om efter en gullig familj på söndagsutflykt i en roddbåt, för att skoja lite med dem ;-) Hmm... Beroende på vilka du vill ha som kunder kan bilden vara både bra och mindre bra :-) Hmm, avsnittet "WEBBDESIGNER ... STINKBOMB ... PARTYSODA" -- jag tänker att en del av webbsajterna ifråga inte står sig särskilt bra jämfört med andra moderna snygga webbsajter. Kanske överväga att bara lista de finaste webbsajterna du byggt? Jag hade faktiskt inte använt "$" som illustration på "tjänster"-knappen. Det ger ett lite girigt intryck tycker jag. En hjälpande hand istället kanske? CALLINAZ-logotypen: Kanske ett hjärta ovanför "i":t så ser det ännu mer tjejigt ut :-) Snygg "je"-logotyp du gjort Lycka till med alltihop :-) Mvh Magnus |
Citat:
Texten i början ser nog olika ut i olika webbläsare, så jag ska formulera om den boxen och texten helt. Placeringen av kontakt- och tjänsterboxarna passar som du sa högre upp, det är väl främst det man letar efter först. Texten om mig kommer jag nog korta ner och lägga till en Läs mer-knapp, så blir inte sidan så stor. Bilderna på mig själv har jag lagt in (dock inte med tanke på vad de kan tolkas som) för att förgylla sidan med innehåll, färgglatt och som har med mig att göra. Men jag ska överväga angående slangbellafotot ;) Angående webbdesignerna.. ja, är inte wow!-stolt över de flesta, det är dock dem jag haft idéer med, men det är sant. Vill ju framstå som seriös och duktig, så att ta bort några stycken hade nog varit en god idé. En hjälpande hand hade nog suttit fint, eller varför inte två händer som skakar hand? :) Logotypen hade du en poäng på men dock inget jag kommer ändra då de har vuxit så pass mycket och tryckt upp sin logotyp på många ställen så att det inte är lönt att ändra. Tack för att du tog dig tid att ge mig feedback :) |
Sidan laddar väldigt långsamt för mig. :/
Vad använder du för webhotell? |
Konstigt, funkar fint för mig var jag än är. Det kanske är problem med webbhotellet just nu. Använder ett inte så känt alternativ: yey.nu
|
Ja, nu funkar sidan bättre för mig! =) Så var nog bara något tillfälligt.
Men jag tycker det ser bra ut! Några smådetaljer som skulle kunna förbättras imo: Tycker inte om hover-effekten på "Scrolla-till-toppen-knappen". Jag tror det skulle se snyggare ut om du bara gjorde att fade:ade till full opacity när man hovrade över den. Alltså att den fade:ar in till samma gröna som du har i loggan från den mörka gröna som du använder nu, på kanske 0.5s. Länkarna under "scrolla-till-toppen-knappen" tycker jag ska bli helt vita och tydliga när man hovrar över dom. Men annars ser det bra ut :) |
Citat:
Förresten, boktips: (jättebra bok :-) för designers) Don't Make Me Think, av Steve Krug Mvh Magnus |
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:53. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson