WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Feedback (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=20)
-   -   Feedback på design (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1050424)

casper87 2011-10-11 16:10

Feedback på design

Hej!

gör ett nytt försök att få lite feedback på min startsida.

ös på med åsikter! :)

url: cskdesign.se/test

coredev 2011-10-11 16:37

Hej Casper,

Gillar din sida skarpt. Det enda jag önskar är att länkarna i din "feature" på framsidan (t.ex. Webblösning, Skräddasydda system, etc) får en annan färg så att man förstår att de är länkar (välj t.ex. din hover-färg som standardfärg och en liknande röd som du har i din logotype (något mörkare) som ny hover-färg.

/r

casper87 2011-10-11 17:43

Citat:

Ursprungligen postat av coredev (Inlägg 20420180)
Hej Casper,

Gillar din sida skarpt. Det enda jag önskar är att länkarna i din "feature" på framsidan (t.ex. Webblösning, Skräddasydda system, etc) får en annan färg så att man förstår att de är länkar (välj t.ex. din hover-färg som standardfärg och en liknande röd som du har i din logotype (något mörkare) som ny hover-färg.

/r

Tack :) helt rätt, tänkte inte på att folk kan missta länkarna för rent text om jag kör på samma färg som resterade "vanlig" text.

Har ändrat färgen!

StefanW 2011-10-11 19:25

1 bifogad(e) fil(er)
Ser helt okej ut! Jag tycker dock du ska ändra typsnittet i rubrikerna. Det passar inte alls in.

Sen vet jag inte om menyn ska se ut såhär?

Tänkte på att de ligger lite konstigt och att Tjänster och Portfolio ej är klickbara?

daniel.s 2011-10-11 20:01

Citat:

Ursprungligen postat av StefanW (Inlägg 20420191)
Ser helt okej ut! Jag tycker dock du ska ändra typsnittet i rubrikerna. Det passar inte alls in.

Tänkte på att de ligger lite konstigt och att Tjänster och Portfolio ej är klickbara?

Håller inte med om typsnittet. Tycker slab-serifen funkar bra till brödtexten. Hade dock lekt lite med storleken på texten då @font-face kan se ganska dåligt ut på mindre storlekar om man har en lite tyngre font.

StefanW 2011-10-11 20:08

Ja, brödtexten funkar bra. Menade som sagt rubrikerna.

casper87 2011-10-11 20:51

Citat:

Ursprungligen postat av StefanW (Inlägg 20420191)

Texten Tjänster och Portfolio är ju bara rubriker och ska därför inte vara klickbara :) vilken upplösning/webbläsare sitter du på Stefan? min meny är "inline" i IE/FF/chrome och safari för mig.

StefanW 2011-10-11 21:04

Citat:

Ursprungligen postat av casper87 (Inlägg 20420199)
Texten Tjänster och Portfolio är ju bara rubriker och ska därför inte vara klickbara :) vilken upplösning/webbläsare sitter du på Stefan? min meny är "inline" i IE/FF/chrome och safari för mig.

Chrome.

Det ser bra ut i FF, men inte Chrome.

Sen som du ser ligger även rubrikerna galet i min bild jämfört med FF också. Så kika på hur det ser ut i Chrome.

Det är inte ett upplösnings-fel. (Ser likadant ut på 4 olika upplösningar här).

casper87 2011-10-11 21:16

1 bifogad(e) fil(er)
Citat:

Ursprungligen postat av StefanW (Inlägg 20420200)
Chrome.

Det ser bra ut i FF, men inte Chrome.

Sen som du ser ligger även rubrikerna galet i min bild jämfört med FF också. Så kika på hur det ser ut i Chrome.

Det är inte ett upplösnings-fel. (Ser likadant ut på 4 olika upplösningar här).

Jättekonstigt. Jag har nyaste versionen utav chrome och har kollat på 3 datorer och det ser bra ut här. 1 stationär 2 bärbara.

bifogade hur jag ser det:

StefanW 2011-10-11 21:19

Skumt.

Gå igenom dessa så kanske det ordnar sig.

http://validator.w3.org/check?uri=ht...Inline&group=0

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:42.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson