![]() |
Skicka reklam via sms
Är det tillåtet att skicka ut reklam via sms till privatpersoner och företag? Vad tror ni de tycker om det?
|
Företag: Ja
Privatpersoner: Nej (http://www.konsumentverket.se/Klaga/Anmala-spam/) Nu gäller länken e-postreklam, men lagen säger oönskad reklam. |
Skicka aldrig ut reklam till de som inte vill ha reklam, dvs använd opt-in, dvs varje måste själv anmäla intresse av reklam för att få det och det ska vara minst lika lätt att avregistrera reklam som det var att registrera ...
|
Är det bara jag som tycker att sms-reklam är bland det mest påfrestande av all reklam? Själv har jag efter nr-byte 2 visitkort, ett med mobilnr som jag bara delar ut till "riktiga" kunder och ett utan som jag använder i alla andra sammahang. På registreringar etc där det krävs mobilnr skriver jag av misstag fel - kollar ibland så att det felskrivna numret fortfarande inte går till någon.
Sedan hålelr jag med Conny opt-in och vill tillägga: inget krav på nr Framförallt tydlighet för allt för ofta finns det långt ner i någon villkorstext. |
Citat:
|
Citat:
|
Om jag som privatperson skulle fått ett SMS med reklam skulle jag utan tvekan bojkotta företaget omgående.
|
| Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:21. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson