WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Allmänt (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   Min/mina sida/sidor har blivit varnade på facebook (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1041935)

Dakota 2010-05-07 15:06

Min/mina sida/sidor har blivit varnade på facebook

Hej! Idag så fick jag ett meddelande från facebook där det står:

Citat:

Hello,

Du har skapat en eller flera sidor som bryter mot våra användarvillkor. Facebooksidor är bara avsedda för företag och andra marknadsföringssyften. Vi tillåter inte heller sidor som är hatiska, hotfulla eller obscena. Vi tar också bort sidor som angriper individer eller grupper, eller som har lagts upp av en obehörig person. Om din sida har tagits bort av någon av ovanstående anledningar, kommer den inte att återställas. Upprepat missbruk av Facebooks funktioner kan leda till att ditt konto avaktiveras.

Om du har frågor eller funderingar kan du läsa användarvillkoren för Facebooksidor på http://www.facebook.com/terms_pages.php.

The Facebook Team
Vad har jag gjort för fel? Jag bryter ju inte mot något av det som de skriver..

Mina sidor är alla "Gilla för att se bilden" sidor och jag sprider inget hatiskt, eller olämpligt budskap, absolut inte.

Jag förstår alltså inte vad som är fel. Är det inte tillåtet med sådana sidor? Det finns ju massvis med sådana..

Dessutom så har ingenting skett vad jag kan se, alla sidor står kvar.
Tacksam för svar.

Viktor 2010-05-07 15:14

Citat:

Ursprungligen postat av Menox (Inlägg 20354356)
Det finns ju massvis med sådana

Vad är det som säger att inte även de har blivit varnade ?

StefanBergfeldt 2010-05-07 15:27

Citat:

Jag säljer statusmeddelanden samt utskick i form av uppdateringar på facebook! Jag äger två fräscha och nystartade sidor som båda inkluderas. Detta innebär att du når ut till 37.000 (ökar ständigt) totalt och garanterat 15000 som tar del av budskapet.
Kanske? Eller?

youheardit 2010-05-07 15:29

jag förlorade igår min största sida som precis hade spräckt 1miljons gränsen (dvs, vi hade över 1m fans) och blev varnade så sidan raderades. Sånt händer. välkommen till FBM (facebook marketing) Facebook stänger ner alla "Gilla och ta del av innehållet" sidor som dem ser, då "fan-sidor" inte är till för sånt här. Fan-sidor är till för att representera ett företag/hemsida/artis osv.. inte för några "haha, kolla på denna roliga bilden" osv... du förstår vad jag menar!

Dakota 2010-05-07 15:43

Såg nu att en av mina Engelska sidor var raderad.. Innebär det här att mina andra komme ryka dem också?

youheardit 2010-05-07 15:54

Citat:

Ursprungligen postat av Menox (Inlägg 20354365)
Såg nu att en av mina Engelska sidor var raderad.. Innebär det här att mina andra komme ryka dem också?

tyvärr tror jag det när väl någon har anmält den eller facebook fått syn på den! det som är det negativa med dessa sidor.. tyvärr...

Dakota 2010-05-07 16:26

Nu har någonting hänt med min väns sida:

Citat:

Den här sidan har nu kategoriserats som en gemenskapssida
Gemenskapssidor representerar olika ämnen och idéer (i motsats till officiella enheter som företag, band och offentliga personer). Förändringen påverkar inte din sidas närvaro på Facebook. Om du anser att din sidan har hamnat i fel kategori kan du klicka på följande länk för att meddela oss.
Hans sida är också en "Klicka Gilla för att se" sida. Innebär detta att hans sida nu klarar sig? Är detta en ny upptäckt? Youheardit mfl. diskutera så reder vi ut det tillsammans :)

Anders Larsson 2010-05-07 17:24

Med en gemenskapssida postas inte dina spammeddelanden till fansen, och du har inte längre adminskap över sidan. Vem som kan ansöka att administrera och uppdatera sidan.

Dakota 2010-05-07 17:26

Citat:

Ursprungligen postat av Anders Larsson (Inlägg 20354382)
Med en gemenskapssida postas inte dina spammeddelanden till fansen, och du har inte längre adminskap över sidan. Vem som kan ansöka att administrera och uppdatera sidan.

Är du säker på det? Jag har ett testtkonto, som inte är admin i min väns sida. Och jag ser inga adminalternativ.

Anders Larsson 2010-05-09 12:38

Citat:

Ursprungligen postat av Menox (Inlägg 20354383)
Är du säker på det? Jag har ett testtkonto, som inte är admin i min väns sida. Och jag ser inga adminalternativ.

Prova att googla det, finns massor av info om det. Vissa funktioner är aktiva, vissa kommer.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:30.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson